پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله ارکی

حوزه/ دبیر کل مجمع جهانی تقریب گفت: با برافراشته شدن پرچمی از آل محمد(ص)، شیطان و بلا، دور و خیر و برکت جمع می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اراک، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی طی سخنانی در مراسم غباروبی و عطر افشانی آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) میقان اراک در استان مرکزی ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) و هفته کرامت، اظهار داشت: حضور در محضر پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) اگر از روی محبت و اعتقاد قلبی باشد، منشأ خیر و برکت است.

وی با بیان اینکه نام آل محمد (ص) منشأ خیر است، افزود: با برافراشته شدن پرچمی از آل محمد(ص)، شیطان و بلا، دور و خیر و برکت جمع می شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اشاره به اینکه هیچ نعمتی برتر از رابطه ولایی که میان ما و محمد و آل محمد قرار دارد، نیست، اظهار داشت: ما باید از این نعمت خوب بهره بگیریم؛ خداوند این نعمت ها را اعطا کرده و ما نیز در مقابل باید قدردان این نعمات باشیم.

وی تأکید کرد: خاندان رسول اکرم(ص) خاندانی است که خداوند متعال نورش را از طریق این خاندان در جهان متبلور کرده است.

آیت الله اراکی در ادامه با اشاره به معنی "بیت" در قرآن کریم، اظهار داشت: برخی خانه ها هستند که مقام و شأن آنها بسیار بالاست و بلند مرتبه هستند و حضور در این خانه ها موجب نزدیکی دلها به خدای متعال می شود.

لازم به ذکر است، مراسم غبارروبی آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) میقان اراک برادر امام هشتم همزمان با ولادت امام رضا(ع) و با مشارکت اقشار مختلف مردم و مسئولان منطقه و با حضور آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب و نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha