جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار اعضای برگزارکننده همایش «صدف کوثر»  با آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت خدیجه(س) به واسطه اینکه مادر حضرت زهرا علیهاالسلام هستند، مورد بی مهری مخالفان حضرت زهرا علیهاالسلام قرار گرفته اند، ولی باید با اطلاع رسانی و خبررسانی مثبت و سازنده نقش بسزایی در معرفی و شناساندن این بانوی فداکار اسلام ایفا کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»،حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز دردیدار اعضای برگزارکننده همایش «صدف کوثر» که در دفتراین مرجع تقلید در قم برگزار شد اظهارداشتند: برپایی مراسم ها و همایش های تکریم و تجلیل از بزرگان دین در دو جنبه کلی و جزئی قابل اهمیت می باشد.

ایشان  افزودند: برپایی این همایش های سبب می شود که نسل جوان و همه کسانی که آگاهی لازم را نسبت به این بانوی مکرم ندارند، شناخت بیشتری پیدا کنند و از طرفی دیگر برگزاری چنین همایش هایی می تواند دارای آثار و برکات ارزشمندی از جمله ارائه مقالات، چاپ کتب، ساخت فیلم و سریال های تلوزیونی نقش و تاثیر بسزایی داشته باشد.

معظم له تصریح کردند: برپایی همایش و مراسم های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی کمترین قدردانی از چهره های تاثیر گذار و فداکار اسلام است که بزرگداشت آنان در واقع بیان عظمت ایشان است که در مورد حضرت خدیجه کبری علیهاالسلام باید بگویم دارای ویژگی هایی هستند که در دیگر همسران پیامبراکرم(س) کمتر وجود دارد.

این مرجع تقلید بیان داشتند: حضرت خدیجه(س) اولین کسی بودند که مسلمان شدند و علاوه برتمام  ثروت خود،‌ همه وجودشان را نیز برای پیامبر(ص) هزینه کردند.

ایشان افزودند: امّ المومنین علیهاالسلام همه عمر بابرکت خود را در دوران سختی و مشقت پیامبر(ص) سپری کردند و دوران پیروزی و شکوه امت اسلامی را ندیدند و واقعا مظلومانه از دنیا رفتند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادامه دادند: هر روز که پیامبر(ص) از مسجد الحرام بر می گشتند این بانوی بزرگوار اسلام همیشه  آماده رسیدگی به پیامبر(ص) و ترمیم زخم های بدن ایشان بودند و هرگز لب به شکایت باز نکردند و لحظه ای از خدمت به پیامبر(ص) کوتاهی ننمودند.

معظم له همایش «صدف کوثر » را ایده و اقدامی بسیار ارزشمند توصیف کرده و افزودند: بدون تردید معرفی و پرداختن به مظلومیت های حضرت خدیجه(س) و فرزند بزرگوارشان حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها آثار و برکات ارزشمندی چه از نظر شناختی و معرفتی بر جای خواهد گذاشت و بدون تردید مورد توجه ائمه اطهار(ع) قرار خواهد گرفت.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: اقدام و عمل حضرت خدیجه(س) از آن جهت ارزشمند و فداکارانه است که در زمانی با حضرت رسول(ص) ازدواج کردند که پیامبر(ص)  مبعوث نشده بودند  و به عنوان یک جوان یتیم در شهر مدینه به درستکاری شهرت داشتند و حضرت خدیجه (س) با آن همه شوکت و ثروت به ازدواج با پیامبر(ص) جواب مثبت دادند، علی رغم همه سرزنش ها همه وجود خود را وقف حضرت محمد(ص) کرد.

ایشان به مسائل فرعی و اثرگذار برپایی چنین همایش هایی اشاره کردند و افزودند: مساله احترام جامعه اسلامی به جایگاه زن مورد توجه قرار می گیرد،  در اوج جهالت و دورانی که به زن نگاهی غیر انسانی و به عنوان یک کالا نظر انداخته می شد، حضرت خدیجه (س) دارای احترام وافر و جایگاه رفیعی نزد پیامبر(ص) بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: توجه به حضرت خدیجه(س) و اطلاع رسانی از این مراسم، کامل کننده همه زحمات برنامه ریزان است بطوریکه در دورانی که حضرت خدیجه(س) به واسطه اینکه مادر حضرت زهرا علیهاالسلام هستند، مورد بی مهری مخالفان حضرت زهرا علیهاالسلام قرار گرفته اند، ولی باید با اطلاع رسانی و خبررسانی مثبت و سازنده نقش بسزایی در معرفی و شناساندن این بانوی فداکار اسلام ایفا کرد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha