جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طرح جدید رژیم صهیونیستی در تقسیم کرانه باختری

حوزه/ در حال حاضر بیت لحم از سه طرف در محاصره شهرک‌ها و جاده‌های اسرائیلی قرار دارد و ساختن شهرک جدید محاصره بیت لحم را تکمیل کرده و هر گونه توسعه شهری را برای این منطقه غیرممکن خواهد ساخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یکی از مقامات فلسطینی طرح اسرائیل برای تصرف سرزمین‌های فلسطین به منظور ایجاد یک شهرک صهیونیستی جدید در کرانه باختری را محکوم کرد.

رامی حمدالله گفت: حرکت اسرائیل در ساخت یک شهرک‌ غیرقانونی و دور زدن جاده در نزدیکی بیت لحم قدم دیگری به سوی تقسیم کرانه باختری به دو قسمت و الحاق منطقه سی است. مقامات اسرائیلی تمام تلاش خود را برای نابودی ساختار تاریخی بیت لحم بکار می‌برند.

وی گفت:‌رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا زمین‌های فلسطینی در نزدیکی شهرک غیرقانونی افرات را تصرف کرده و یک جاده مخصوص شهرک‌نشینان بسازند. و به این ترتیب شهرک غیرقانونی افرات را به شهرک جدید گیوات ایتام که قصد ساختن آن را دارد، متصل کند. بر اساس گفته‌های مقامات اسرائیلی، شهرک جدید قرار است در شرق دیوار حائل قرار گرفته و 2 هزار و 500 واحد مسکونی داشته باشد.

در حال حاضر بیت لحم از سه طرف در محاصره شهرک‌ها و جاده‌های اسرائیلی قرار دارد و ساختن شهرک جدید محاصره بیت لحم را تکمیل کرده و هر گونه توسعه شهری را برای این منطقه غیرممکن خواهد ساخت.

جمال دجانی مدیر ارتباطات استراتژیک و رسانه‌ها در دفتر نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در این باره گفت: ساختن شهرک جدید و جاده مخصوص شهرک‌نشینان عملا بیت لحم را از بخش جنوبی کرانه باختری جدا خواهد کرد. جامعه بین‌المللی موظف است پیش از آنکه کار از کار گذشته و دیگر هیچ چیز از فلسطین باقی نمانده باشد، جلوی رژیم صهیونیستی را در سرقت غیرقانونی زمین‌های فلسطینی بگیرد

در سال 2009 بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی انتقادات شدید بین‌المللی متعهد شد که دیگر هیچ شهرک صهیونیست نشین جدیدی را نسازد. با این حال این وعده صهیونیست‌ها مانع از تصاحب دائمی زمین‌های خصوصی فلسطینیان و تصویب طرح‌های ساخت شهرک‌های جدید نشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha