سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ اختتامیه  اجلاسیه مدیران استانی حوزه های علمیه در مشهد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم گفت:کار مدیران در حوزه علمیه سنگین، دشوار و در عین حال امکان پذیر است که با همت آنان محقق می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال، مدیر حوزه علمیه استان قم، در آیین  اختتامیه اجلاس مدیران استانی و معاونان ستادی حوزه های علمیه در مشهد مقدس، اظهار داشت: کار مدیران در حوزه علمیه سنگین، دشوار و در عین حال امکان پذیر است که با همت آنان محقق می شود.

وی افزود: به طور مثال، وقتی برخی افراد بحث تفکیک دین از حاکمیت را بیان می کنند، مسئولیت متولیان تبلیغ و نشر معارف دین، بسیار سنگین می شود.

* امیدواری رهبر انقلاب به برنامه های حوزه

مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار روز گذشته اعضای مجمع عمومی جامعه مدرسین با ایشان، ابراز داشت: معظم له درباره فعالیت های انجام شده و کارهای بر زمین مانده نظراتی داشته و بیان کردند: مدیریت حوزه برنامه های مناسبی دارد که به اجرای آنها امیدوار هستم.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین یادآور شد: مجموعه ای که از رضایت ولی امر مسلمین برخوردار است، دارای جایگاه بسیار مهمی می باشد.

وی افزود: امیدواریم در این مقطع حساس به گونه ای عمل کنیم که فعالیت متولیان حوزه به صورت مطلوب و مناسبی در تاریخ اسلام ثبت شود.

* ۵ ویژگی خاص حوزه علمیه قم

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال، در ادامه حوزه علمیه قم را دارای پنج ویژگی خاص خواند که کار را سنگین تر و دشوار تر و برنامه ریزی را دقیق تر و حساب شده تر می کند.

وی افزود: نکته اول درباره تراکم طلاب با بیش از۸۰ هزار نفر می باشد که این مهم بر سختی کار افزوده است.

مدیر حوزه علمیه قم در همین زمینه و برای خدمات رسانی به این تعداد طلبه، اهمیت استفاده از امکانات روز و  «آی تی» را مد نظر قرار داد و این فناوری را  سلاح برنده و موثری دانست و اظهار کرد: استفاده از تمام ظرفیت های «آی تی» در مدیریت استان قم از پنج سال پیش برنامه ریزی و اجرا شد که سامانه های «نجا»، «نجما»، «سماوات» و «اداری و پشتیبانی» از جمله این امر می باشد که به ارتباط و مراجعه های آسان تر طلاب کمک کرده است.

وی دومین ویژگی حوزه علمیه قم را حضور شخصیت های برجسته علمی و اساتید عنوان و ابراز کرد: طرح ساماندهی با توجه به تدریس بیش از یک هزار و 260 نفر در سطوح دو، سه و مقطع خارج با موفقیت اجرا شده است.

* فعالیت دو هزار و ۵۰۰ استاد در حوزه علمیه قم

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال، با اشاره به فعالیت دو هزار و ۵۰۰ استاد در حوزه علمیه قم و ۸۰۰ نفر در مراکز تخصصی، احساس مشارکت اساتید در مباحث مدیریتی با تشکیل گروه های مشاوره را از کارهای موفق در حوزه علمیه قم خواند.

وی، وجود مراجع عظام تقلید را ویژگی منحصر به فرد دیگر حوزه علمیه قم عنوان و خاطرنشان کرد: در زمینه تعامل با مراجع در اجرای ابلاغ های مدیریتی، نظر این بزرگواران دریافت می شود که به طور مثال مصوبه حضور در درس از جمله این امور می باشد و مطابق آن  تنها در صورت حضور طلبه در کلاس، امتحان به عمل خواهد آمد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha