پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام  محمودی در مراسم آغاز دوره اختبار و تثبیت طلاب جدیدالورد مدرسه علمیه مهدی موعود(ع)،

حوزه/ امروزه جوامع غربی با تمامی تجهیزات در عرصه فرهنگ وارده شده اند تا نقشه های خود را در حوزه دین عملی سازند، اما عقاید راسخ در حوزه دین، مانع نفوذ فرهنگ غرب می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام عبدالرضا محمودی در مراسم آغاز دوره اختبار و تثبیت طلاب جدیدالورد مدرسه علمیه مهدی موعود(ع)، ابراز داشت: تقارن آغاز طلبگی شما با ایام ولادت امام رضا(علیه السلام) برکتی است  که با توسل به این حضرت و اهل بیت(علیهم السلام) در این مسیر موفق و سربلند باشید.

وی در ادامه ضمن معرفی مدرسه علمیه مهدی موعود ابراز داشت: مدرسه علمیه امام مهدی موعود(علیه السلام) تحت اشراف حضرت آیت الله نوری همدانی می باشد و این خود افتخاری برای طلاب است که با تحصیل در این مدرسه می توانند در طی دیدار هایی که در طول سالبا ایشان حاصل می شود از رهنمود های این مرجع عالیقدر در طی مسیر رشد علمی استفاده کنند

مدیر مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) کوشش در تربیت فرزند را از ضرورت های زندگی خواند و ابراز داشت: فرزند، یکی از امانت های خداوند متعال است و انسان باید خوب امانتداری بکند، لذا یکی از راه های خوب در جامعه امروز ایجاد فضای مناسب برای فرزندان در جهت تعلیم تربیت سالم تحصیل در حوزه علمیه است و این توفیق را خداوند متعال به فرزندان شما داده  تا در این مسیر وارد شوند.

حجت الاسلام محمودی در ادامه افزود: امروزه اقبال ورود مردم نسبت به حوزه بسرار زیاد شده و این نشان از این است که ارزش های نهفته حوزه برای  مردم روشن می باشد.

وی گفت: حوزه های علمیه فضایی فرهنگی است که به برکت زحمات امام راحل و شهدا و مراجع تقلید شکل گرفته و این نهاد علمی دینی موجب آشنایی با دین شده است.

مدیر مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) با اشاره به توطئه دشمنان اسلام در عرصه فرهنگ اسلامی، ابراز داشت: امروزه جوامع غربی با تمامی تجهیزات در عرصه فرهنگ وارده شده اند تا نقشه های خود را در حوزه دین عملی سازند، اما عقاید راسخ در حوزه دین مانع نفوذ فرهنگ غرب می شود.

وی با بیان سبک مدیریتی حوزه علمیه، ابراز داشت: فراگیری علوم اسلامی و حوزوی با علوم دانشگاهی و غیره متفاوت است، چرا که این نهاد علمی در ثمر دهی بلند مدت است، و کسی که وارد حوزه می شود دنبال آن نباشد که به زودی ثمره دهد.

گفتنی است، در این مراسم حجت الاسلام  تهرانی استاد مدرسه علمیه مهدی موعود(عج)، با بیان رسالت طلاب، ابراز داشت: کمال وجود در طلاب؛ تفقه، صبر در مشکلات و اندازه گیری در معیشت زندگی است، لذا اگر به این سه امر توجه داشته باشیم، می توانیم کمال را به حد اعلاء طی کنیم.

وی افزود: وقتی ما دوران کودکی را پشت سر می گذاریم، دوران تصمیم گیری ها شروع می شود و گاهی تصمیمات زود گذر است و کاهی اگر شکست بخورد غصه نمی خورد، ولی گاهی بعضی تصمیمات ممکن است روح و روان را در صورت خطا اذیت کند.

حجت الاسلام  تهرانی در ادامه افزود: بعضی تصمیمات ماندگار و سرنوشت ساز است، همچون ازدواج و مسیر طلبگی که در آینده اشخاص و زندگی آنها بسیار حساس است، پس باید در تصمیم گیری دقت داشته باشند و براساس  مبانی ارزشی دینی و هدفمند تصمیمات زندگی خود را پایه ریزی کنند، چرا که دراینصورت می توانند  بی خوابی ها و سختی ها را تحمل کنند و اگر بی توجه به هدف باشد فرصت ها را از دست می دهند و راه بازگشت بسیار سخت خواهد بود.

وی گفت: طلبه در مسیری که قرار است به سمت خدا حرکت کند، باید نگاهش متوجه خداوند باشد، چرا که طلبگی مسیر رفتن به خدا است و هیچ جای دنیا مکانی نمی توان پیدا کرد که مسیر و تقرب رسیدن به خدا است.

حجت الاسلام تهرانی، گفت: کاری که دشمنان انجام می دهند و در کارهای فرهنگی سرمایه گذاری می کنند در صدد هستند، چهره اسلام را بد نشان دهند؛ طلبه باید بداند که شبانه روز کارش تهذیب نفس و کار علمی و عبادی است  تا وظیفه خود را در قبال دین انجام دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha