پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اردوهای جهادی

حوزه/ معاون تهذیب و تبلیغ مدرسه علمیه امام امیرالمومنین(ع) اصفهان مهم ترین هدف اردوهای جهادی را سازندگی دانست و گفت: آغاز این سازندگی، خودسازی می‌باشد؛ همان‌طور که برترین جهاد‌ها، جهاد اکبر در معرکه نفس است.

حجت الاسلام مهدی شمس، مسئول فرهنگی قرارگاه جهادی قدس روحانیون سپاه صاحب الزمان اصفهان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی در تابستان با حضور طلاب و روحانیون گفت: اردوهای جهادی کاری بسیار پسندیده و پر اهمیت است و ما نیز با درک این اهمیت سعی کردیم تلاش های خود را در این راستا به کار بگیریم .
معاون تهذیب و تبلیغ مدرسه علمیه امام امیرالمومنین(ع) اصفهان مهم ترین هدف مجموعه خود را سازندگی دانست و گفت: آغاز این سازندگی، خودسازی است؛ همان‌طور که برترین جهاد‌ها جهاد اکبر در معرکه نفس است.
حجت الاسلام شمس خدمت رسانی به مردم محروم و محرومیت زدایی ر ا از دیگر اهداف اردوهای جهادی دانست و گفت: ما افتخار می کنیم که تلاش های جهادگران در این اردوها در راستای رفع مشکلات معیشتی و کمک در جهت محرومیت زدایی از مردم مناطق محروم و بی بهره از امکانات زندگی های شهری است.
وی در ادامه به یکی دیگر از هدف های اردوهای جهادی یعنی انجام کارهای عمرانی اشاره کرد و عنوان داشت: امسال با همکاری بسیج، 200 نفر در اردوهای جهادی شرکت دارند که 50 نفر از این جمع را طلاب تشکیل می دهند که در حال انجام وظیفه و خدمت رسانی هستند.

حجت الاسلام شمس افزود: اردوهای جهادی نقش اساسی در غنی سازی اوقات فراغت جوانان و شکل‌گیری و جهت دهی ارزش‌ها، اعتقادات، باورها و رو آوری به فرهنگ بومی و همچنین توجه به اصول و آداب اسلامی و دینی ایفا می کند.
این مبلغ دینی با اشاره به تمرکز خود به مناطق محروم شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری  تصریح کرد: تمرکز بر یک منطقه را از ویژگی ها و مزایای این اردوهای جهادی است،  اردوهای جهادی پراکنده  معمولا به نتیجه مطلوب نمی رسند.
مسوول فرهنگی قرارگاه  جهادی قدس روحانیون سپاه استان اصفهان با بیان اینکه حوزه در بحث اردوهای جهادی از دانشگاه و بسیج محلات باید پیشی بگیرد، ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی مناسب مسئولان امر، حوزه علمیه که در بحث تبلیغ اثر گذاری به مراتب بیشتری از دانشگاه و نهادهای فرهنگی دیگر دارد، از قافله عقب نیفتد و در زمینه اردوهای جهادی به صورت جهادی عمل کند.
وی به گروه 50 نفره طلاب و روحانیون اعزام شده در قالب اردوی جهادی به مناطق محروم لردگان اشاره کرد و گفت: بیشتر فعالیت این گروه‌های جهادی، فرهنگی - تبلیغی بوده که در قالب‌های مختلفی از جمله نماز جماعت، سخنرانی، برگزاری مراسم‌های شادی و عزای معصومین(ع)، آموزش قرآن، مشاوره و مسابقه است؛ همچنین برخی از گروه‌ها فعالیت‌های عمرانی همچون ساختن مسجد، خانه عالم، شبکه آبرسانی نیز داشته‌اند.

حجت الاسلام شمس با بیان اینکه نقش اصلی طلاب در اردوهای جهادی در حوزه فرهنگی است بیان کرد: برای فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف، نیازمند جهاد هستیم؛ زیرا تنها با مدیریت و تلاش جهادی می‌توانیم به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ پاسخ شایسته دهیم.

انتهای پیام / ۳۱۳/۳۸.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha