چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام آزادیخواه

حوزه/ حجت الاسلام آزادی‌خواه گفت: تشکل‌های دینی و مردمی هم موفق بوده و هم انگیزه کار دارند و در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس مقرر شد دولت از ظرفیت تشکل‌های دینی استفاده کند.

حجت الاسلام آزادی‌خواه در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با بیان اینکه این روزها کمیسیون‌های مجلس به شدت درگیر لایحه برنامه ششم توسعه هستند، گفت: حوزه فرهنگی برنامه ششم توسعه هفته قبل به تصویب کمیسیون فرهنگی رسید و با توجه به اسناد بالادستی مواردی در لایحه به آن اشاره نشده بود که در جلسه روس سه شنبه کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و به ایجاد تغییراتی در آن رأی داده شد.

وی بیان کرد: مواردی مانند سبک زندگی اسلامی، فضای مجازی و موارد مشابه در برنامه قبل وجود نداشت که روز سه شنبه در دو جلسه صبح و عصر مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه تشکل‌های دینی و مردم نهاد در برنامه‌های فرهنگی مشارکت داده شدند، گفت: تشکل‌های دینی و مردمی هم موفق بوده و هم انگیزه کار دارند و مقرر شد دولت از ظرفیت تشکل‌های دینی استفاده کند.

وی ابراز داشت: بر اساس این لایحه دولت مکلف به واگذاری بخشی از فعالیت‌های فرهنگی خود به بخش خصوصی شده است و کمیسیون فرهنگی عبارت «با توجه به سیاست‌های اصل 44» را اضافه کرد تا خصوصی‌سازی‌ها با رعایت سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی باشد.

حجت الاسلام آزادی خواه بیان کرد: در نهایت مقرر شد دولت در رابطه با چگونگی تسهیل صدور مجوز برنامه‌های فرهنگی و هنری لایحه ویژه خود را تقدیم کمیسیون فرهنگی کند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha