جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 نهمین جشنواره کتاب سال رضوی

حوزه/ نهمین جشنواره کتاب سال رضوی در بخش های کتاب، پایانامه، دیجیتال، بین المللی ، ناشران با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مشهد، دكتر محمد هادي زاهدي، رئيس سازمان كتابخانه ها، موزه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي، در مراسم اختتامیه نهمین کتاب سال رضوی امروز در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی در جمع برگزیدگان این مراسم گفت:بیش از سه هزار و ۲۰ اثر به نهمین جشنواره کتاب سال رضوی رسیده و در 5 گروه داوری شده است.
وی با اشاره به اینکه 16 اثر در بخش کتاب رضوی برگزیده شدند، اظهار داشت: 14 اثر در بخش پایان نامه رضوی و 43 اثر شایسته تقدیر انتخاب شدند.
رئيس سازمان كتابخانه ها، موزه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي با اشاره به بخش بین الملل این جشنواره، گفت: 42 اثر خارجی از کشورهای گوناگون به جشنواره رسیده است که به زبان های  عربی، انگلیسی، اسپانیایی، کردی، ترکی و از کشورهای آذربایجان، نروژ، لبنان، کره جنوبی، الجزایر، هند و دانمارک می باشد.
وی ابراز داشت: اگر وجود امام رضا(ع) در خراسان و ایران نبود، امروز خراسان و ایران چنین تمدن شکوفا و اسلامی نداشت و  اینچنین پیشرفت علمی  و تاریخی و حوزه ها علمیه و عالمان نامداری نداشت.

زاهدی با اشاره به مرکزیت علمی حرم رضوی در خردورزی و دانش اندوزی جامعه ایران گفت: پس از حضور امام رضا (علیه السلام) در خراسان، این شهر به مرجعیت علمی کشور تبدیل و  تمدن فرهنگ سرزمین ایران به برکت اهل بیت علیهم السلام تغییر و رشد پیدا کرد و موجب غنا و ریشه دار شدن با بهره گیری از کلام و روش امامان معصوم(ع) شد.
گفتنی است؛ در بخش دیگر از این مراسم، برگزیدگان نهمین جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی معرفی شدند که در این میان از جمعی نویسندگان حوزوی نیز تقدیر شد.
همچنین کتاب دانشنامه امام رضا(ع) که از سوی جمعی از مؤلفین و با مدیریت حجت الاسلام والمسلمین یعقوب علی برجی به رشته تحریر در آمده، در بخش کتاب برتر برگزیده شد.
یادآور می شود؛ آیت الله علی کریمی جهرمی و حجج اسلام والمسلمین فعالی، سید محمد حسین قزوینی و پایاب از دیگر روحانیون حائز رتبه در این جشنواره بوده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha