پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ المصری

حوزه/ امام صدر اولین کسی بود که پیش از اشغال لبنان توسط اسرائیل، پیشهاد مقاومت پیش گیرانه را مطرح کرد، چون ایشان به خطر طمع ورزی اسرائیل برای سرزمین لبنان پی برده بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ حسن المصری نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش امل لبنان امروز در نشست جوانان و دانشجویان در حسینیه تمنین الفوقا گفت: ماه آگست، ماه امام صدر و ماه پیروزی بر دشمن صهیونیستی است و امام صدر اولین کسی بود که پیش از اشغال لبنان توسط اسرائیل، پیشهاد مقاومت پیش گیرانه را مطرح کرد، چون ایشان به خطر طمع ورزی اسرائیل برای سرزمین لبنان پی برده بود و می گفت: مقاومت برای این است که سرزمین ما اشغال نشود می دانست صهیونیست ها جز با مقاومت دور نمی شوند.

وی خاطر نشان کرد: دلاوری های رزمندگان جنبش امل در اولین درگیری ها با صهیونیست ها در شلعبون و الطیبة و رب تلاتین نقطه عطفی در تاریخ درگیری با دشمنی است که بعدها اسطوره بودن آن در هم شکسته شد و ترس اسرائیلی ها از امام صدر به این خاطر بود که می دید جوانان پیرو امام صدر در حالی در برابر اسرائیل ایستاده اند که ترسی از مرگ ندارند.

المصری ادامه داد: ربودن امام موسی صدر در واقع ربودن اعتدال و صلح و اقدام به کاشتن فتنه در لبنان و منطقه بود و آنها گمان می کردند با ربودن امام موسی صدر می توانند نهضت و مقاومت و خط او را نیز از بین ببرند، اما نهال مقاومت لبنان رفته رفته تنومند و قوی شد و به ثمر نشست و اراده خود را بر صهیونیست ها تحمیل کرد.

وی افزود: صهیونیست های اشغالگر زبانی به جز زبان مقاومت نمی فهمند و برترین روش جنگیدن با آنها وحدت داخلی و حفظ قدرت لبنان است که در مثلث ملت، ارتش و مقاومت نهفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha