پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محرابی-کرمانشاه

حوزه/ متأسفانه امروزه شبهات فراوانی در خصوص مسائل دینی توسط عده ای فریب خورده در فضای مجازی مطرح می شود؛ لذا غفلت نسبت به این مهم توسط روحانیون انقلابی، ضربه سنگینی به پیکر دین اسلام وارد می کند.

حجت الاسلام محمد محرابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاه به ضرورت تبلیغ و ترویج دین توسط روحانیون در فضای مجازی، عنوان داشت: متأسفانه امروزه شبهات فراوانی در خصوص مسائل دینی توسط عده ای فریب خورده در فضای مجازی مطرح می شود؛ لذا غفلت نسبت به این مهم از سوی روحانیون انقلابی، ضربه سنگینی به پیکر دین اسلام وارد می کند.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه  با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: امروز جنگ نرم به عنوان ضرورتی برای حفظ ارزش های دین محسوب می شود؛ لذا یکی از وظایف طلاب ورود به عرصه مجازی است تا بتوانند از شریعت اسلام تصویر روشن و درستی به مخاطبان عرضه کنند.
وی  افزود: طلاب و مبلغان دین از ظرفیت و پتانسیل بالایی در راستای مقابله با هجمه های دشمن در فضای مجازی برخوردار هستند؛ لذا می طلبد که با ساماندهی و تشکیل کمیته ای در جهت فعال تر ساختن  طلاب و روحانیونی که نسبت به این مسأله دغدغه دارند، گامی سازنده برای رویارویی در برای استحاله فرهنگی دشمن برداشت.
وی ابراز داشت: امروزه تعداد بسیاری از جوانان و نوجوانان به نرم افزار ارتباطی تلگرام روی آورده اند و با توجه به تبلیغات و مطالب منتشر شده از سوی غرب، دچار نوعی سردرگمی و ابهام شده اند؛ لذا برای برطرف ساختن شبهات و سردرگمی مخاطبین تصمیم به راه اندازی کانال تلگرامی در جهت هویت بخشی و معرفت دهی به جوانان و نوجوانان گرفتیم.
حجت الاسلام محرابی مطرح کرد: برای رسیدن به معنویت پایدار با افقی روشن و بلند، نیاز به برنامه های معرفتی و معنویتی می باشد تا با استفاده بهینه از این مباحث، زندگی سعادتمندی برای جامعه رقم بخورد.
وی از برپایی سلسله مباحث معرفتی، روانشناختی و معنوی در فضای مجازی خبر داد و عنوان داشت: در راستای پاسخگویی به نیازهای جوانان و نوجوانان در مباحث معرفتی و معنوی اقدام به راه اندازی کانال های تلگرامی و صفحات مجازی شده است.
این فعال مجازی مطرح کرد: بنیان و استخوان بندی مباحث مطرح شده در کانال تلگرامی معرفتی معنویتی بر اساس دیدگاه های علامه طباطبایی(ره) و شهید مطهری(ره) است.
حجت الاسلام محرابی بیان داشت: انجام این کار در ابتدا توسط بنده شروع شد و در ادامه جمعی از روحانیون و اساتید برجسته حوزه علمیه با همکاری فعالین فرهنگی ادامه پیدا کرد و خوشبختانه در حال حاضر این کار با قوت و انسجام بیشتری در حال برگزاری است.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به اهداف راه اندازی کانال تلگرامی بیان داشت: مباحثی همچون درس های آفرینش برای خوشبختی، انسان شناسی از منظر قرآن، پرسش و پاسخ معنوی در عرصه معنویت و موفقیت در کانال تلگرامی و صفحات مجازی مطرح می شود.
وی با اشاره به راه اندازی وب سایت «راه روشنایی» ابراز داشت: مباحثی همانند آسیب شناسی معنویت در عصر حاضر، نقد و بررسی عرفان های برون دینی و درس های قرآن برای سعادت و خوشبختی در وب سایت «راه روشنایی» ارائه می شود.
حجت الاسلام محرابی خاطر نشان کرد: مباحث معرفتی معنوی در سطوح مختلف در راستای نیل جوانان به سعادت و خوشبختی در کانال تلگرامی و صفحات مجازی بیان می شود؛ این مباحث در 54 جلسه برای مخاطبین تشریح و ارائه می گردد.
این استاد حوزه کرمانشاه مطرح کرد: فضای مجازی بهترین فرصت در جهت انتقال اندیشه های دین به تمام نقاط جهان است؛ بنابراین باید از این ظرفیت و فرصت در جهت انتشار اسلام و مقابله با تهدیدات دشمنان استفاده کرد.
وی عنوان داشت: طلاب می توانند با راه اندازی صفحات مجازی در جهت رشد و تعالی اسلام و اشاعه احکام و مبانی دین بهره برده و چهره زیبای اسلام را جایگزین چهره خشن تکفیری ها و وهابیت کنند.
حجت الاسلام محرابی در پایان اظهار داشت: تروریست های تکفیری با کشتار مسلمانان و انتشار تصاویر و کلیپ های مختلف از جنایات خود اسلام را به گونه ای خشن و افراطی به جهان معرفی می کنند؛ لذا باید از طریق فضای مجازی با دشمن مقابله و عرصه را برای جولان دادن معاندان و دشمنان خالی نکرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha