جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حشمتی

حوزه/ معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تأکید بر محتوایی تر بودن بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به نسبت سال های قبل، گفت: حوزویان به غنای علمی و محتوایی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم افزودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی، چهارشنبه شب در مراسم تجلیل از دست اندرکاران بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که با حضور جمعی از مسئولان مربوطه در مجتمع فرهنگی و هنری باغ زیبا شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مقایسه با نمایشگاه های سال قبل، کیفی تر و پر محتواتر بود.

وی گفت: یکی از بخش های مهم بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، بخش هنری آن بود که در آن با تراکم بسیار بالای تابلوهای هنری و دیگر آثار مربوطه با مضامین قرآنی بودیم، در حالی که در سال ها پیش که اولین نمایشگاه های قرآن کریم را برگزار می کردیم، برای پُر کردن بخش هنری و مثلا نمایش چند تابلوی با موضوع قرآنی، دچار مشکل بودیم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان این که در نمایشگاه امسال، 4 بازارچه فروش در نظر گرفته بودیم، خاطرنشان کرد: در بازارچه های فروشی که در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم پیش بینی شده بود، استقبال خوب مردم از محصولات مذهبی و قرآنی را شاهد بودیم.

وی با تأکید بر این که نمایشگاه امسال بسیار محتوایی تر از نمایشگاه های سال های قبل بود، گفت: در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، محصولات، خدمات و آثار محتوایی بسیار قابل توجهی ارائه و رونمایی شد و برای مثال بخش حوزوی نمایشگاه قرآن، حدود 10 رونمایی از آثار علمی و پژوهشی حوزویان داشت.

حجت الاسلام و المسلمین حشمتی با بیان این که کارهای بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را از هم اکنون آغاز کردیم، گفت: بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که با شعار «پیش به سوی فهم قرآن» کار خود را پی گرفت، نشان داد که این شعار مهم، بسیار پر مفهوم و سنگین است و باید درطول سال در این راستا تلاش داشت.

وی با تقدیر از رسانه های مختلف برای پوشش اخبار بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، گفت: امیدواریم همراهی رسانه ها که همواره اهتمام خوبی به پوشش رویدادهای قرآنی دارند، در نمایشگاه بیست و پنجم قرآن کریم نیز وجود داشته باشد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: افتخار می کنیم که جمهوری اسلامی ایران، نسبت به برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اهتمام ویژه دارد و واقعا هم هیچ کشوری در سطح دنیا، چنین محفل بزرگ قرآنی را برگزار نمی کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha