پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدطاهر ربانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان

حجت الاسلام والمسلمین محمدطاهر ربانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان، طی نامه ای از مواضع بین المللی حضرت آیت الله مکارم شیرازی تقدیر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدطاهر ربانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان، طی نامه ای از مواضع بین المللی حضرت آیت الله مکارم شیرازی تقدیر کرد.

وی چندی قبل طی نامه ای خطاب به معظم له، ضمن تقدیر از این مواضع، خواستار نامه ای جدید از سوی "حضرت آیت الله " به پاپ شده بود.

متن کامل این نامه در ادامه می آید:

بسمه تعالي شأنه 

محضرانورحضرت آيه الله العظمي مكارم شيرازي دامت بركاته العاليه

بعدالسلام والتحيه :

احتراما گزيده اي از مصاحبه  اخيرپاپ فرانسيس رهبركاتوليك هاي جهان كه دربازگشت از لهستان در جرايد اروپا بازتاب داشته جهت استحضار تقديم مي گردد .

همانگونه كه در نامه قبلي خطاب به پاپ مطالب مهمي را يادآور شديد و از خطر آسيبها و بيم سرايت اقدامات وحشيانه گروههاي تكفيري و خشونت طلب كه با جزم انديشي ديني جوامع بشري  را تهديدميكنند ، خواستار آرامش و امنيت رواني جامعه و رفع شبهات ابهام آلود از جامعه مؤمنان شديد ، تا احاد مردم با همدلي و وحدت كلمه و با تأسي به رهبران اديان الهي در ستيز با افكار پوچ و غلط دگرانديشان و متحجران مقابله نمايند و متقابلا پاپ نيز ضمن تشكر از مواضع حكيمانه حضرتعالي در پاسخ به رد اينگونه اعمال شرم آور و ننگين تروريستها و گروههاي تكفيري اطمينان داده بودند كه در مسير عدالت و ترويج تعاليم حيات بخش توحيدي مبتني بركرامت انسانها و حقوق برآمده از آن استوار و پايداربمانند ،

لذا خواهشمند است با توجه به پايداري و ديدگاههاي مثبت و انساندوستانه پاپ ، چنانچه شايسته ميدانيد در ادامه محكوميت فجايع  زنجيره اي داعش والنصره در كشورهاي عراق ، سوريه  ، افغانستان ، يمن ،ليبي ، المان ، فرانسه و... مجددا طي پيامي باحمايت از پاپ كه آشكارا در دفاع از اسلام و قاطبه مسلمانان جهان،بيانات  سودمندي داشتند قدرداني لازم مبذول فرماييد.

ضمنا بيانيه اخيرحضرتعالي در راستاي  تحكيم و تقويت روح اخوت اسلامي كه از مواضع اخير شيخ احمد الطيب مفتي اعظم مصر حمايت نموديد اقدامي شايسته و درخور تحسين  و موجب دلگرمي و بالندگي امت اسلامي ميباشد، از خداوند متعال سلامتي و طول عمر بابركت آن مرجع عاليقدر را مسألت مينماييم  .

والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته 

بااحترام  - محمدطاهررباني

سفير جمهوري اسلامي ايران - واتيكان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha