سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
داعش

حوزه/ الازهر و دارالافتاء مصر اعلام کردند: افراطی گری و تبعیض نژادی غربی دو روی یک سکه اند و در مورد خطر اسلام ستیزی غربی ها با سوء استفاده از اقدامات تروریستی داعش، هشدار دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، الازهر و دارالفتاء مصر روز گذشته با صدور بیانیه های جداگانه اعلام کردند که افراطی گری و تبعیض نژادی غربی دو روی یک سکه اند و در مورد خطر اسلام ستیزی غربی ها با سوء استفاده از اقدامات تروریستی داعش هشدار دادند.

در بیانیه الازهر آمده: سخنان اسلام ستیزانه ترامپ موجب افزایش اسلام ستیزی و اهانت به مسلمانان و افزایش دودستگی اجتماعی در غرب شده است.

الازهر افزود: طبیعی است که در چنین شرایطی مسلمانان اقداماتی انحام دهند تا از میزان ضررهایی که در معرض آن قرار دارند بکاهند، اما مشکل این است که اقدامات اسلام سیزانه غربی ها علیه مسلمانان باعث خواهد شد احساس شهروندی در این مسلمانان مخدوش شود.

الازهر در ادامه بیانیه خود از اقدامات برخی مسلمانان ساکن غرب برای اثبات بی گناهی مسلمانان و اسلام تقدیر کرد.

دارالفتاء مصر نیز با صدور بیانیه ای به اسراتژی تروریستی جدید داعش به نام "الذئاب المنفردة" (گرگ های تنها) برای اجرای عملیات تروریستی در غرب اشاره کرد و گفت: داعش بنا دارد با استفاده از برخی عناصر تروریست خود عملیات های ترور را در کشورهای خارج از سلطه خود اجرا کند و این تروریست ها معمولا از افراد عادی هستند که تحرکات آنها در آن کشورها مشکوک به شمار نمی آید و این به بزرگ ترین چالش پیش روی دستگاه های امنیتی غرب تبدیل شده است.

دارالافتاء افزود: این عناصر تروریست موسوم به گرگ های تنها معمولا افرادی دارای مشکلات روحی و متاثر از فشارهای اجتماعی و افسرده هستند که آگاهی چندانی از مسائل دینی و شعی ندارند.

در ادامه این بیانیه آمده: جوانان مسلمانان اروپا هدف دائمی تبلیغات تروریست های تکفیری برای اجرای عملیات تروریستی در غرب هستند و داعش تلاش می کند با تبلیغات خود آنها را جذب کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha