شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 391648
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
حجت الاسلام علی عباسی

حوزه / مدیرحوزه علمیه قزوین با تاکید براین که مساجد نهادی اساسی برای ترویج قرآن، احکام و علوم اخلاقی همچون فقه و کلام هستند، گفت: امروز باید تلاش شود تا جایگاه واقعی مساجد احیاء گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی ظهر امروز در مسجد محمد رسول الله(ص) قزوین با اشاره به روز جهانی مسجد، به اهمیت مسجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: مسجد پایگاه عمومی مسلمانان و محل حضور قشرهای گوناگون بوده بنابراین جایگاه مناسبی برای تعاون اجتماعی و مشارکت مسلمانان در رفع نارسایی های اجتماعی است.

مدیر حوزه علمیه قزوین مسجد را محلی برای آشنایی با دردها و مشکلات دانست و اظهارکرد: مساجد محل آشنایی با دردها، مشکلات اجتماعی و چاره اندیشی برای رفع آنها بوده و مساجد در جایگاه  اصیل خود یک الگوی ارزش گذاری است.

استاد حوزه علمیه قزوین مساجد را محلی برای تبلیغ و ارشاد دانست و یادآورشد: مساجد نهاد اساسی برای ترویج قرآن، احکام و علوم اخلاقی همچون فقه و کلام هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی با اشاره به حضور رزمندگان اسلام در مساجد و اعزام آنها به جبهه های حق علیه باطل تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس شهدای بیشماری از مساجد استان قزوین به جبهه ها اعزام شدند و حتی برخی از این افراد در مساجد برای مردم و نسل جوان کلاس های عقیدتی و قر آنی برگزار می کردند، لذا امروز باید کوشید تا جایگاه واقعی مساجد احیاء شود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha