پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 391652
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: امروز باید مسئله مباحثه در کلاس های درس ترویج داده شده و مدیران مدارس اجازه ندهند این سنت حسنه در حوزه به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در قزوین، به روز نمودن دروس حوزه علمیه را از جمله انتظارات از مدیر جدید حوزه های علمیه کشور خواند و  اظهار کرد: لازم است دروس حوزوی و دروسی که در حوزه ها تدریس می شود مطابق با نیازهای زمان و تفکراتی که طلاب دارند و همچنین با نظام بین المللی و رسالت حوزه های علمیه هماهنگ باشد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین مشارکت دادن اساتید، مدیران و معاونین را بخشی دیگر از تحولات حوزه علمیه برشمرد و بیان کرد: یکی از تحولات حوزه علمیه مشارکت دادن همه اجزاء حوزه در کارها و فعالیت ها است.

وی با تاکید بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه های علمیه مطرح کرد: بنیان انقلاب اسلامی ایران در حوزه های علمیه گذاشته شد و مردم نیز با روحانیون هم صدا شدند و امام راحل را به رهبری خویش برگزیدند که نباید از این مهم غافل و آن را  از یاد برد.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی، با اشاره به کمرنگ شدن مباحثه در بین طلاب حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در طول سالیان گذشته مباحثه در بین طلاب بسیار رواج داشت اما متاسفانه اکنون این مسئله بسیار در مدارس علمیه کمرنگ شده و طلاب دیگر اشتیاقی به مباحثه در دروس ندارند و تنها به دریافت نمره از سوی استاد تکیه می کنند.

وی  تصریح کرد: امروز باید مدیران حوزه های علمیه کشور مسئله مباحثه را در کلاس های درس ترویج دهند و اجازه فراموشی موضوعات مهمی همچون مباحثه را ندهند.

استاد حوزه علمیه قزوین هم چنین  تحول در بعد تهذیبی و اخلاقی را از جمله انتظارات از مدیر جدید حوزه های علمیه عنوان کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha