سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 391685
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
حمزه الحسن

حوزه/ حمزه الحسن کارشناس مسائل سیاسی گفت: از نخبگان عربستان انتظار می رفت مقداری عقل و خرد به خرج دهند و راه فراری برای خود باقی بگذارند، اما آنها جنگی همه جانبه علیه مردم یمن به راه انداختند و همین باعث غرق شدن عربستان در این باتلاق سیاسی و مالی شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حمزه الحسن کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با پایگاه "بحرین الیوم" تاکید کرد: عربستان به خاطر تجاوز به یمن از مارس 2015 تا کنون دچار بحران شده و وجود این رژیم در معرض خطر نابودی قرار گرفته است.

وی افزود: با آغاز تجاوز عربستان به یمن، دشمنان عربستان خوشحال شدند و آن را هدیه ای از آسمان دانستند، زیرا تجازو به یمن برای عربستان یک باتلاق سیاسی است که در آن غرق خواهد شد و اکنون نیز پس از سپری شدن 18 ماه از این تجاوز و امتناع عربستان از ارزیابی پیامدهای آن، غرق شدن عربستان در اشتباهات خود بسیار نزدیک است.

الحسن ادامه داد: از نخبگان و حاکمان نجدی عربستان انتظار می رفت مقداری عقل و خرد به خرج دهند و راه فراری برای خود باقی بگذارند، اما آنها این کار را نکردند و جنگی همه جانبه علیه مردم یمن به راه انداختند و روز به روز بر اشتباهات خود افزودند و همین باعث غرق شدن عربستان در این باتلاق سیاسی و مالی شد.

وی در تبیین منظور خود از باتلاق سیاسی گفت: مقصود این است که برخی کشورها راهی برای خود انتخاب می کنند که در ابتدا ساده جلوه می کند، اما رفته رفته در آن وارد می شود و می بینند نتیجه ای جز خرابی و شکست ندارد و در این هنگام عقب نشینی فایده کمی دارد یا اصلا فایده ندارد.

حمزه الحسن از آل سعود خواست شکست سیاسی و نظامی و اقتصادی و مالی خود و همچنین تزلزل مشروعیت حکومت خود را بپذیرند؛ چراکه این برای آنها از ادامه دادن به روش کنونی بهتر است و بدانند که یک بازگشت دیرهنگام برای آنها بهتر از نابودی کامل است، اما غرور و تکبر و بدبینی پادشاه سعودی و فرزندش محمد بن سلمان هرگز به آنها اجازه پیروزی نخواهد داد.

وی افزود: هم اکنون برخی از صداها در داخل عربستان نیز شنیده می شود که خواستار توقف تجاوز به یمن هستند و از جمله این افراد می تواند از محمد بن نایف وزیر کشور عربستان نام برد، اما این صداها هیچ گاه در رسانه های داخلی عربستان منتشر نمی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha