جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرکز مطالعات

حوزه/ بازدید و نشست علمی‌‌ـ پژوهشی طلاب خواهر مدرسه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) آران و بیدگل در مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم با موضوع «بررسی عقاید جریان‌های تکفیری» برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام مهدوی مدیر اداره ارتباطات مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه در بازدید و نشست علمی‌‌ـ پژوهشی طلاب خواهر مدرسه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) آران و بیدگل در مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم،  ضمن خیرمقدم به طلاب در مورد فعالیت‌‌‌ها و اهداف مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات توضیحاتی ارائه داد.

بر اساس این گزارش: در ادامه این مراسم  حجت الاسلام والمسلمین طبسی در سخنانی علت عقاید جریان‌‌‌های تکفیری را رسوبات جاهلی و دشمنی و بغض و کینه نسبت به اهل‌بیت(علیهم‌السلام) دانست.

وی افزود: اعتقادات آن‌‌‌ها از همین دو عامل نشآت می‌‌گیرد که موجب آن شده است تا معاد و برزخ و توسل را قبول نداشته باشند. آن‌‌‌ها گروهی هستند که ایدئولوژی خود را از بنی مروان گرفته‌اند.

این استاد حوزه در ادامه بحث به معرفی چند منبع در زمینه موضوع مطرح شده ازجمله تهذیب الکمال، لباب الانصاب و کرامات الاولیاء و...پرداخت.

گفتنی است، در پایان ضمن پاسخگویی به سئوالات طلاب، وظایف امروز طلاب را تحقیق و پژوهش عمیق و بنیادین در این زمینه عنوان کرد تا از لحاظ علمی‌‌ نکته مبهمی‌ ‌در اذهان باقی نماند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha