چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
احتمال بروز فاجعه‌ای دیگر در نیجریه: جان شیعیان در خطر است!

حوزه/ روز گذشته پنج کامیون ارتشی، به همراه پرسنل نظامی و وسایل نقلیه زره‌پوش، مرکز جنبش اسلامی نیجریه را در ناحیه پوتیسکوم ایالت یوبه نیجریه مورد محاصره قرار دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جنبش اسلامی نیجریه در رابطه با حمله احتمالی ارتش نیجریه به اعضای این جنبش در ایالت یوبه هشدار داد. اعضای جنبش اسلامی نیجریه در ایالت یوبه نیز همانند دیگر شهرهای نیجریه، نمونه‌ مردمی صلح طلب و قانونمند در این کشور محسوب می‌شوند.

ابراهیم موسی مدیر رسانه‌ای جنبش در یک کنفرانس خبری گفت: قصد داریم توجه تمام شهروندان صلح طلب نیجریه‌ای و مردم دنیا را به احتمال بروز قتل عام دیگری شبیه به آنچه ارتش نیجریه در زاریا انجام داد، جلب کنیم. کشتاری که در دسامبر سال گذشته رخ داد و در آن بیش از 1 هزار تن از شیعیان نیجریه به شهادت رسیدند. ما بر این باور هستیم که دولت قصد دارد با به کارگیری دستگاه ایالتی، خون شهروندان بیگناه نیجریه‌ای را بریزد.

در ادامه این بیانیه آمده است: این اقدام به وضوح در تناقض با گفته‌های اخیر ریاست جمهوری نیجریه است که مدعی شده دولت به فکر حقوق شهروندان خودش است. در مقابل آنان با فرستادن نیروهای نظامی، بدون توسل به قانون، اقدام به کشتار مردم بی‌گناه می‌کنند و دولت نیجریه مسئول جان شهروندانی است که توسط عوامل آنان کشته می‌شوند.

حضور نظامیان نیجریه و وحشت ساکنان محلی

روز گذشته پنج کامیون ارتشی، به همراه پرسنل نظامی و وسایل نقلیه زره‌پوش، مرکز جنبش اسلامی نیجریه را در ناحیه پوتیسکوم ایالت یوبه نیجریه مورد محاصره قرار دادند. این گروه نظامی پس از چند ساعت محاصره محل را بدون هیچ گونه درگیری ترک کردند، با این حال ساکنان محلی نگران برگشتن آنان شب هنگام و بروز فاجعه‌ای جدید هستند.

طبق گزارش‌های تایید شده در 10 روز گذشته، تعداد سربازان و نیروهای نظامی در این منطقه تقویت شده و آنان با گشت‌زنی در مناطق مختلف شهر شعارهای جنگی سر می‌دهند. ترس از حمله احتمالی ارتش در جمعه گذشته، هنگام و پس از نماز جماعت نیز سبب فرار مردم به اطراف شد.

پیش از این نیز رهبران محلی و سنتی درباره جنگ قریب الوقوع ارتش در پوتیسکوم هشدار داده بودند. در همین راستا نیز کمیساریای امور مذهبی ایالت یوبه با انجام سخنرانی‌های نفرت محور علیه اعضای جنبش اسلامی نیجریه، شیعیان را کافر خوانده و اعلام کرده که مال و جان آنان باید نابود شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خلیل IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    با سلام:فعلا به مدت 48ساعت اقدامی نفرمایید تا ببینیم میزان نگرانی حامیان شیعیان آنجا چگونه میتواند از بروز فاجعه جلوگیری کند/آقای حسن روحانی آیا حاضری به آن مردم حقایق را بگویی؟