چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 محی الدین بهرام محمدیان- آموزش و پرورش

حوزه/ معاون وزیر و آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از مهم ترین عرصه های همکاری حوزه و آموزش و پرورش در بحث سیاستگذاری برنامه ریزی است، گفت: همچنین این دونهاد می توانند در عرصه های آموزشی، تبلیغی و ترویجی و به خصوص در بخش پژوهش همکاری های خوبی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه زمینه های بسیار خوب و مهمی برای همکاری حوزه و آموزش و پرورش وجود دارد، اظهار داشت: یکی از مهم ترین عرصه های همکاری در بحث سیاستگذاری برنامه ریزی است.

وی با بیان اینکه حوزه و آموزش و پرورش در عرصه مدرسه داری می توانند همکاری خوبی داشته باشند، تصریح کرد: می توان در قالب همکاری حوزه و آموزش و پرورش مدارس نمونه طراحی کرد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: همچنین حوزه و آموزش و پرورش می توانند در عرصه های آموزشی، تبلیغی و ترویجی و به خصوص در بخش پژوهش همکاری های خوبی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان تصریح کرد: همکاری های خوبی میان حوزه و آموزش و پرورش آغاز شده و باید مساعدت بیشتری داشت و از این مسئله مراقبت کرد تا تبدیل به درخت تناوری شود.

وی با بیان اینکه در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش بیش از 20 روحانی فاضل در بحث تالیف و برنامه ریزی با این مجموعه همکاری دارند، گفت: در شوراهای برنامه ریزی بر حسب برنامه هایی که تدوین شده است، یک کارشناس حوزه معارف اسلامی حضور دارد که اکثر این افراد، دانش آموخته حوزه یا مرتبط با روحانیون هستند.

*چگونه کتب عربی و معارف اسلامی مدارس را جذابتر کنیم ؟

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه چرا کتاب های عربی و معارف اسلامی از جذابیت لازم برای دانش آموزان برخوردار نیست، اظهار داشت: بخشی از این مسئله به روش تدریس باز می گردد و بخش دیگر آن، ایجاد علاقه مندی و تشنگی در موضوع است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه در بیرون به برخی دروس آموزشی اهمیت کمتری داده می شود، تصریح کرد: بعضی معلمان و خانواده ها برخی دروس را شهروند درجه دو نظام آموزشی تلقی می کنند.   

وی افزود: به عنوان مثال خانواده ها به نمره درس ریاضی دانش آموزان اهمیت می دهند و حساسیت بیشتری دارند اما برای بعضی دروس این حساسیت را ندارند که در صورت لزوم، معلم خصوصی بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه اهمیت بیشتر به برخی دروس به دلیل پشتیبانی بیرونی از سوی خانواده ها است، ابراز داشت: البته برخی دروس نیز به دلیل ضریب کنکور برای ورود به دانشگاه، تاثیر بیشتری در اهمیت به آنها وجود دارد.

*روش آموزشی بعضی از دروس سخت است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اذعان به اینکه  روش آموزشی بعضی از دروس سخت است، تصریح کرد: در روش آموزشی، طراحی، تولید و برنامه برخی از دروس تجدیدنظر خواهیم کرد، بلکه بتوانیم جذابیت لازم را ایجاد کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین در پایان خاطرنشان کرد: درس عربی تغییر پیدا کرده و درس دینی نیز بهسازی شده است.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha