سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله العظمی  صافی گلپایگانی

حوزه/ در مورد معرفی و تبیین شخصیت ام المومنین (س)حضرت خدیجه کبری کوتاهی کرده ایم و از این بابت از حضرت خدیجه معذرت می خواهیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،حضرت آیت الله صافی گلپایگانی امروز در دیدار با اعضای هیئت علمی همایش ملی «صدف کوثر» که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد اظهار داشتند: حضرت خدیجه به عنوان یکی از سه شخصیت ممتاز صدر اسلام هستند که به همراه حضرت علی(ع) و حضرت رسول اکرم(ص) بودند و ما وظیفه داریم با برپایی نشست ها، همایش ها و کنگره ها، شخصیت فداکار ، ایثارگر و خدمت رسان این بانوی مکرم اسلام را به همگان معرفی نماییم.

ایشان ادامه دادند: هر چه بگوییم و هر چه انجام دهیم  نتوانسته ایم شایستگی، جایگاه و مقام و منزلت این بانوی فداکار بزرگ جهان اسلام  را بیان کنیم، چرا که حضرت خدیجه(س) از همه مال و دارایی خود به منظور خدمت به اسلام و ترویج گسترش آن گذشت و ما برای تبیین شخصیت این بانوی مکرم اسلام هیچ اقدام در خور شانی انجام نداده ایم و من تشکر می کنم از آقایان و شخصیت هایی که متوجه خلاء مهم شدند و تصمیم به برپایی چنین همایش عظیمی را گرفتنه اند.

این مرجع تقلید تصریح کردند: در مورد شخصیت ام المومنین حضرت خدیجه(س) هر چه بگوییم  و هر چه بنویسیم برای جامعه بشری آموزنده و نقش هدایتگری دارد، امروز خطباء و وعاظ حوزه های علمیه، باید بر روی منابر و کرسی های درس و علم آموزی خود نسبت به تبیین شخصیت این بانوی مکرم اسلام عنایت ویژه ای داشته باشند؛ چرا که در صدر اسلام حرکت عظیم اسلامی و اشاعه دین توحیدی بر عهده این سه نفر بود و نباید از این مهم غافل باشیم.

معظم له ادامه دادند: هر چه بیشتر کار کنیم بدون تردید عظمت رسالت  الهی پیامبر(ص) اشاعه داده ایم و عظمت و فداکاری تلاش های مجاهدانه حضرت خدیجه را به منصه ظهور کشانده ایم.

تکریم حضرت خدیجه(س) تعظیم و تکریم دین  اسلام است

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان این که  تکریم حضرت خدیجه(س) تعظیم و تکریم دین مبین اسلام است تصریح کردند: اعضای هیئت علمی این همایش ارزشمند، باید با شناسایی آثار و کتبی که به شخصیت حضرت خدیجه پرداخته اند، نسبت به جمع آوری و معرفی آنها اهتمام جدی داشته باشند. هر چه به سیره علمی و عملی حضرت خدیجه (س)بپردازیم ، بدون شک به ابعاد مختلف دین اسلام پی خواهیم برد و این موجب می گردد، رشته های مختلفی در راستای برپایی این همایش ملی به وجود آید که از جمله می توان به شخصیت و جایگاه زن در اسلام و یا وظایف زنان در اسلام اشاره کرد.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشتند: مجموعه ها و مراکز علمی به ویژه حوزه های علمیه باید آنگونه که در شان حضرات معصومین و ائمه اطهار(ع) می باشد، نه به صورت یک مورد در سال، بلکه در طول سال برنامه های مفصلی پیرامون معرفی حضرات معصومین(ع) داشته باشند و آنگونه که سزاوار است به دنیا معرفی کنند؛ چرا که دنیا خوب می شنود و خوب می فهمد؛ بنابراین باید جدی و پرتلاش وارد این عرصه شویم.

ایشان ادامه دادند: بدون تردید مقالات علمی ارزشمندی به دبیرخانه این همایش خواهد رسید ، بنابراین با دقت فراوان نسبت به ارائه کتابی تخصصی و علمی پیرامون شخصیت نورانی ام المومنین حضرت خدیجه کبری(س) اهتمام جدی داشته باشید.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha