چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 391886
۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
حجت الاسلام پشم فروش ، مسئول دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ همایش بررسی مسائل بین‌الملل در جهان اسلام با حضور یکی از اساتید جامعه المصطفی العالمیه ویژه طلاب جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان، در قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام پشم فروش، مسئول دوره میثاق طلبگی طلاب جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  با اشاره به برگزاری همایش جهان اسلام، در مجتمع نور اداره کل تبلیغات اسلامی قم، اظهارداشت: این همایش در راستای بررسی مسائل روز بین جهان اسلام با حضور یکی از اساتید جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد.

وی با بیان این‌که آگاهی از مقتضیات روز، لازمه یک طلبه انقلابی و بصیر است، تصریح کرد: امروزه یک طلبه‌ای که قرار است در جامعه حرفی برای گفتن داشته باشد، لازم است که از مسائل روز بین‌الملل به‌ویژه مسائل روز جهان اسلام مطلع باشد؛ به همین دلیل، «همایش جهان اسلام» برای طلاب جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان اجرا شد.

حجت‌الاسلام پشم فروش، با اشاره به مباحث مطرح شده در این همایش، گفت: «طلبه و انقلاب اسلامی»، «طلبه و پیش‌نیازهای تبلیغ انقلاب اسلامی»، «تأثیر انقلاب اسلامی در شکل‌گیری خیزش‌های اسلامی»، «ضرورت ترویج مبانی ولایت‌فقیه در سطح بین‌الملل» و... برخی از مباحث مطرح شده در همایش جهان اسلام بود.

مسئول دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به جوسازی‌های رسانه‌ای دشمن، علیه مذهب حق تشیع، اظهارداشت: امروز برخی از ملت‌ها دید خوبی نسبت به مذهب تشیع ندارند و لازم است که حوزه‌های علمیه نسبت به این مهم حساس بوده و با همه توان در راستای ارائه چهره حقیقی اسلام ناب محمدی به ملت‌های جهان تلاش کند.

وی با بیان این‌که طلاب باید در همان دوران اولیه طلبگی، با این مسائل آشنا شوند، بیان داشت: لازم است متناسب با سطح هر طلبه، خوراک فکری سیاسی مناسبی را در اختیار آنها قرار داد تا إن شاءالله پس از گذشت چند سال، یک طلبه فاضل و آگاه به مسائل روز سیاسی وارد جامعه گردد و بتواند به شبهات موجود پاسخ دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha