شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌‌الاسلام حکیم الهی

حوزه/ قدرت یابی تندور های مذهبی و افراطیون دینی، نتیجه نگاه غیرعقلانی به دین است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی در دیدار با اعضای انجمن اسلامی چین، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت علمی ایران اسلامی و جامعه المصطفی(ص)، گفت: در ایران با جمعیتی بالغ بر 75 میلیون نفر، بیش از 5 میلیون دانشجو مشغول تحصیل و فراگیری علوم هستند، 60 درصد جمعیت دانشجویان را بانوان به خود اختصاص داده اند.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی(ص) در ادامه با بیان این که 2 هزار واحد دانشگاهی در کشور ایران راه اندازی شده، ابراز داشت: این مجموعه های علمی در تمام نقاط و استان­های ایران اسلامی پراکنده شده اند.

وی به تلاش انقلاب اسلامی برای بالا بردن سطح سواد در میان تمام احاد جامعه اشاره نمود و افزود: جمهوری اسلامی ایران با پیشرفت­ های روز افزون در عرصه ­های مختلفی چون، نانو، هوا و فضا و... به دست آوردهای علمی قابل توجهی دست یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی با تأکید بر این که پیشرفت­ های جمهوری اسلامی ایران در دوران تحریم های ضالمانه اقتصادی و سیاسی صورت گرفته، ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران، با رویکردی که در عرصه­های علمی در پیش گرفته، به رتبه­های برتر علم و فناوری در منطقه دست یافته است.

وی در ادامه ضمن ارائه تاریخچه ای از شهر مقدس قم، گفت: بیشترین حجم تولیدات علمی در حوزه دین و معارف الهی، در شهر مقدس قم رقم می خورد.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی(ص) با بیان این که 300 مرکز پژوهشی در شهر مقدس قم فعالیت می کنند، اظهار داشت: تولید و عرضه بیش از 100 هزار جلد کتاب در سال، حاصل فعالیت این مراکز علمی و دینی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از فعالیت های بین المللی جامعه المصطفی ارائه نمود و گفت: جامعه المصطفی(ص) در حوزه های علوم انسانی و اجتماعی ورود نموده و به دست آوردهای ارزشمندی دست یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی با اشاره به این که المصطفی در بیش از 60 کشور جهان نمایندگی های مختلفی را راه اندازی نموده است، ابراز داشت: جامعه المصطفی(ص) ضمن توجه به تفکر فلسفی و منطقی دین، افراط گری و تندوری های دینی که نماد آن در عصر جدید در داعش نمود یافته را محکوم می نماید.

وی ادامه داد: قدرت یابی تندور های مذهبی و افراطیون دینی،  نتیجه نگاه غیرعقلانی به دین بوده، این نگاه های افراطی و تندرو از مهمترین چالش های پیش روی جهان به شمار می رود.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی(ص) با بیان این که تمام مسلمانان جهان باید با تندروی های دینی مقابله نمایند، افزود: اگر رهبران دینی ضمن توجه به مقوله اطلاع رسانی، به مقابله فکری و عقیدتی به پا نخیزند، جوانان در دام این افراطیون گرفتار خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی در پایان ضمن اشاره به آمادگی جامعه المصطفی برای افزایش همکاری های علمی و تعمیق روابط با مراکز مختلف جهان، خاطرنشان کرد: همکاری های علمی را در حوزه های مختلفی چون؛ تأسیس کرسی های دانشگاهی، تبادل استاد و دانشجو، پیگیری فعالیت های پژوهشی مشترک، تهیه و تولید متون آموزشی، برگزاری همایش های علمی مشترک، تشکیل دوره های مطالعاتی و.... دنبال نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha