جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید حسین شرف الدین

حوزه/ ا ستاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: ایجاد معاونت رسانه در حلقه مدیریتی حوزه های علمیه ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سید حسین شرف الدین شامگاه جمعه در دومین گردهمایی سواد رسانه ای  که در دهکده وسف قم  برگزار شداظهارداشت: آنچه باید نسبت به آن بحث و بررسی کنیم ارتباط حوزه با رسانه و شرایط موجود آن است که می تواند گره گشای بسیاری از دغدغه ها باشد.
وی افزود:  حوزه در زمینه رسانه کم کاری داشته است که امید است با مدیریت جدید و نگاه متفاوت آیت الله اعرافی اقدامات شایسته ای در عرصه رسانه و ارتباطات در بدنه حوزه صورت پذیرد.
شرف الدین ادامه داد: ما در حوزه نیازمند جریان رسانه ای هستیم، جریانی که خود رسانه های ایران  و جهان را رصد و سپس تحلیل کند و در مقابل آن عکس العمل مطلوبی را به اجرا گذارد.
وی گفت:  ما شناخت و تعریف مناسبی از رسانه و نقش بسزایی که می تواند به همراه داشته باشد نداریم، امروز حوزه نیازمند این شناخت و دستیابی به رسانه است.
استاد دانشگاه با بیان اینکه سال گذشته در جشنواره فیلم فجر حضور داشتم، خاطرنشان کرد: در این جشنواره شاهد حضور برخی از طلاب بودم که برای نهمین سال پیاپی در این جشنواره حضور داشتند و این در حالی است که هیچ اطلاع رسانی در بدنه حوزه از این حضور نشده بود و هیچ کسی اطلاع نداشت که برخی طلاب در رشته های مختلف حائز رتبه  شده بودند.
شرف الدین تصریح کرد: ضعف دانش انسانی ما در عرصه رسانه یکی از معضلات دیگر حوزه است ، لذا ما باید ضرورت برخورداری از سواد رسانه را دریابیم و سپس برای بهبود شرایط موجود تلاش کنیم تا به استانداردهای ممکن دست یابیم.
وی گفت: امروز رسانه یکی از مولفه های اصلی قدرت است، پس چرا ما باید خیلی راحت از کنار آن گذر کنیم با اینکه توانایی و پتانسیل آن را بیش از حد ممکن داریم.
این استاد دانشگاه  افزود: نقش امروز رسانه، تولید معنا، توزیع معنا و جریان سازی است، ارائه تبلیغات و زیر و رو کردن دنیا توسط همین قدرت رسانه صورت می پذیرد، چرا ما استفاده نکنیم و دین خودمان را از طریق رسانه به جهان عرضه نکنیم.
وی تاکید کرد: ما امروز نیاز به خودباوری داریم، اگر این مهم اتفاق بیفتد، بدون تردید به افتخارات عظیمی دست خواهیم یافت و ضعف توجه به ابعاد مختلف رسانه جبران خواهد شد.
انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha