جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 بازداشت یکی از رهبران مذهبی کشمیر توسط نیروهای نظامی هند

حوزه/ میرواعظ، رهبر مذهبی و رئیس کنفرانس حریت در کشمیر، به جرم شرکت در تظاهرات مردمی در اعتراض به کشتار مردم کشمیر دستگیر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه» به نقل از الجزیره، میرواعظ،  رهبر مذهبی و رئیس کنفرانس حریت در کشمیر، به جرم شرکت در تظاهرات مردمی در اعتراض به کشتار مردم کشمیر دستگیر شد.

میرواعظ عمر فاروق پس از اینکه روز پنج شنبه جلوی محل اقامت خود توسط نظامیان هندی بازداشت شد، به مرکز پلیس نیجین انتقال داده شده و روز جمعه به زندان فرستاده شد.

به گفته رسانه‌های محلی، علت دستگیری میرواعظ، نقض شرایط حبس خانگی خود و تلاش برای شرکت در راهپیمایی ادای احترام به شهدا همراه با حامیان خود و محکومیت کشتار غیرنظامیان در کشمیر بوده است. میرواعظ در 2 ماه گذشته به علت ارائه سخنرانی علیه تداوم خشونت و ظلم و ستم نیروهای امنیتی هند در حبس خانگی به سر می‌برد.

شهیدالاسلام سخنگوی کنفرانس حریت در این باره گفت: سخن گفتن علیه زیرپا گذاشته شدن حقوق بشر توسط دولت هند جرم نیست بلکه عملی قهرمانانه محسوب می‌شود. خصوصا در زمانه‌ای که هند مردم را به خاطر دین و قومیت، دشمن جلوه می‌دهد.

بازداشت یکی از رهبران مذهبی کشمیر توسط نیروهای نظامی هند

سخنگوی کنفرانس حریت با بیان اینکه این حزب خواستار آزادی فوری میرواعظ می‌باشد، گفت: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که بازداشت سیاسی میرواعظ را محکوم کرده و خواستار آزادی سریع ایشان هستیم.

بازداشت میرواعظ به علاوه سبب جنجال در شبکه‌های اجتماعی شده و صدها تن از مردم کشمیر خشم خود را از دستگیری این رهبر مذهبی اعلام کرده‌اند.

در پی درگیری‌های اخیر در کشمیر، مدارس، فروشگاه‌ها و بانک‌ها همچنان تعطیل هستند و فعالیت اقتصادی در این کشور به حالت فلج درآمده است. به گفته ساکنان این منطقه آنان در کشور خودشان زندانی شده‌اند.

بازداشت یکی از رهبران مذهبی کشمیر توسط نیروهای نظامی هند

برخلاف گفته‌های دولت هند مبنی بر احیای صلح در کشمیر، در روزهای گذشته هزاران نیروی امنیتی به این منطقه فرستاده شده و در محدوده مدارس تعطیل شده استقرار پیدا کرده‌اند.

مسئولین بیمارستان‌های کشمیر نیز اعلام کرده‌اند حداقل 500 بیمار را با جراحات چشم در اثر شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای تحت مداوا قرار داده‌اند که بسیاری از این بیماران هرگز بینایی کامل خود را به دست نخواهند آورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha