جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام  کریم خانمحمدی

حوزه/ متاسفانه جامعه علمی و بدنه عامه جامعه گرفتار یک غرب زدگی مزمن شده اند که همیشه با شعار اسلام و اسلامی سازی زندگی کره اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در جمع اساتید و فعالان ارتباطات در دومین گردهمایی سواد رسانه ای طلاب حوزه های علمیه کشور که در دهکده وسف قم برگزار شد اظهارداشت: چرا همیشه در همه مسائل با اکراح و تعارف سخن می گوییم؟ اگر در این محافل جدی بحث نکنیم کجا باید به این کاستی ها و نواقص اشاره کنیم؟ آیا از خودمان سوال کرده ایم چرا تا به حال اسلام را امتحان نکرده ایم و فرامین اسلامی را در امور خود به کار نبسته ایم؟

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ما هیچ وقت مستقل حرف نمی زنیم و در سخنانمان گریزی به غرب و کشورهای غربی می زنیم و از مدل های اسلامی خبری نیست، در بحث حجاب از حجاب اسلامی می گوییم ولی خیلی باور نداریم در حالیکه حجاب اصل دین اسلام و از ضروریات آن است.

حجت الاسلام کریم خان محمدی بیان داشت: حجاب نوعی استفاده ابزاری در زمان انتخابات، راهپیمایی و یا مراسمات مذهبی که رسانه های ما روی افراد بی حجاب زوم می کنند شده و آنان را جزء لاینفک نظام اسلامی معرفی می کنند و در غیر از این ایام اصلا برای ما نیستند و کاری به کارشان نداریم.

وی گفت: در زمینه بانک های اسلامی موجود در کشور و فعالیت های ربوی آنان، آیا تاکنون کسی محکم ایستاده که چرا ما از بانک های غربی که دین ندارند ربوی تر هستیم؟ پس از دین در کجا می خواهیم استفاده کنیم؟

 این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم افزود: در زمینه دانش و تحصیلات اگر مقاله ای بنویسیم و در آن رفرنس هایی از غرب نداشته باشیم، این مقاله ضعیف شمرده و ارزیابی می شود در حالی که با انبوهی از رفرنس های اسلامی تهیه شده است، غرب شده همه زندگی ما تا حدی که نمی توانیم اسلام اصیل را ببینیم و از آموزه های آن به صورت کاربردی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب عده ای با سوز دل و خالصانه حرکت کردند و الحمدلله نتیجه آن را امروز می بینیم، اگر امروز هم عده ای خالصانه و از سر دلسوزی حرکتی کنند بدون تردید آثار آن را در زندگی خواهیم چشید.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha