چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسجد

حوزه / مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان با بیان این که بیش از ۱۰۰۰ مسجد در شهر اصفهان شناسایی شده، گفت: حدود ۹۵۰ مسجد با شهرداری مرتبط هستند و شناسنامه حقوقی دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، مسعود مهدویان فر از طرح ایمن سازی مساجد شهر اصفهان در برابر حوادث احتمالی خبر داد و گفت: این طرح از شهریورماه امسال آغاز شده و تا 3 سال آینده در تمامی مساجد اجرایی خواهد شد.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به پر تردد بودن مساجد، بیان داشت: مساجد باید در برابر هرگونه حادثه احتمالی ایمن شوند.

وی ادامه داد : برای ایمن سازی مساجد، کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از مساجد بازدید کرده و در صورت پیش بینی خطر، آن را به هیأت امنای مسجد اعلام می کنند تا در رفع آن اقدام کنند.

مهدویان فر خاطر نشان کرد: متولیان، هیأت امناء و خادمان مساجد علاوه بر فراگیری آموزش های ایمنی را در نقاط مختلف مسجد، با مسائلی همچون تئوری های حریق، انواع خاموش کننده ها، سامانه های اعلان و اطفای حریق و خطرات احتمالی پیرامون مساجد نیز آشنا می شوند، در راستای این طرح، تمامی مساجد ملزم به نصب کپسول های آتش نشانی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه مسائل ایمنی در مساجدی که در حال ساخت هستند، رعایت می شود، گفت: در طرح ایمن سازی مساجد شهر اصفهان، اولویت با مساجد پرتردد و قدیمی است چرا که این مساجد در برابر حوادث احتمالی ایمن سازی نشده اند.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان افزود: ایمن سازی مساجد شهر اصفهان در برابر حوادث با محوریت معاونت فرهنگی و اجتماعی بوده و برای این کار از سازمان هایی همچون سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان کمک گرفته است.

مهدویان فر گفت: هیات امنای مساجد شهر اصفهان برای اطلاع از این خدمات می توانند به معاونت های فرهنگی و اجتماعی مناطق 15 گانه شهرداری مراجعه کنند.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه بیش از 1000 مسجد در شهر اصفهان شناسایی شده، افزود: حدود 950 مسجد با شهرداری مرتبط هستند و شناسنامه حقوقی دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha