جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمان آمریکایی وب سایتی برای اسکان پناهجویان راه‌اندازی کرد

حوزه/ یک مسلمان آمریکایی، وب سایتی راه اندازی کرده تا افراد داوطلب بتوانند از طریق آن پناهندگان را دعوت به اسکان در منازل‌شان کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam.net، یک مسلمان آمریکایی مصری تبار، وب سایتی راه اندازی کرده است تا افراد داوطلب بتوانند از طریق آن پناهندگان را دعوت به اسکان در منازل‌شان کنند. عمرو عارف، که خودش نیز یک مهاجر مصری بوده در این باره می‌گوید: سایت من درباره کمک‌های اسکان دولتی به پناهجویان نیست بلکه درباره این حقیقت است که همسایگان به همدیگر اهمیت می‌دهند. پناهندگی یعنی اینکه به تازه واردان آسیب پذیر به یک کشور کمک کنند تا احساس آرامش کرده و این احساس تنها با همکاری دسته جمعی همه مردم فراهم می‌شود.

عارف از سال گذشته تا کنون درهای آپارتمان خود در واشنگتن را به روی پناهجویان و قربانیان خشونت‌های خانگی گشوده و منزلش‌ را به طور رایگان در اختیار آنان قرار می‌دهد. او هر گاه میهمانی دارد، یا به هتل رفته یا اینکه در منزل دوستانش می‌ماند و یا اینکه به مسافرت می‌رود.

 عارف همچنین وب سایتی راه‌اندازی کرده است تا داوطلبانی چون خودش هم بتوانند به چنین اقدامی دست بزنند.

در این وب سایت افراد می‌توانند لیست خانه‌ها و چندخوابه بودن منازل را به اشتراک گذاشته و آن‌ها را به مسافران اجاره دهند. با این تفاوت که هیچ پولی رد و بدل نشده و مکان‌ها نیز به کسانی تعلق می‌گیرد که در بحران به سر برده و جایی برای رفتن ندارند.

در چند ماه گذشته میزبانان جدیدی به وب سایت مراجعه کرده‌اند. استیو گریبیل یکی از این داوطلبان است که  یکی از اتاق‌های بی‌استفاده منزلش را در سایت ثبت نام  کرده است. گریبیل که به همراه همسرش از طریق تبلیغات روزنامه از پروژه عارف مطلع شده‌اند در این باره می‌گوید: من همیشه می‌خواستم مردم دیگر با فرهنگ‌های مختلف را بیشتر بشناسم. و آمدن مردم دیگر به منزل من فرصت بسیار ارزشمندی برای رسیدن به این مهم است. باز کردن در منزل‌ به روی غریبه‌ها کار ترسناکی است، البته احتیاط شرط عقل است اما نباید اجازه دهیم که ترس ما را کنترل کند.

آلیشا تارگت، یکی از نهاد‌های حمایتی و برنامه خدمات اجتماعی که به تازگی با پروژه عارف همراه شده می‌گوید: پیدا کردن منزلی برای ماندن خصوصا در واشنگتن دی سی کار بسیار دشواری است. اصلا پیدا کردن یک جا برای خوابیدن در این شهر به نظر غیرممکن می‌رسد. پناهگاه‌های بی‌خانمان‌ها نیز محیط‌های بسیار پرخطری هستند. و به این ترتیب متاسفانه افرادی که از پیش آسیب دیده هستند به محیط‌های ناکارآمدی قدم می‌گذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha