پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شیخ اکرم الکعبی

حوزه/ حجت‌الاسلام الکعبی با اشاره به الگوگیری مقاومت از اندیشه امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) صدها سال از نسل خود جلوتر بود و ما هم پیرو خط ایشان هستیم و شهیدان صدر هم به حرکت در مسیر امام(ره) افتخار داشتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام اکرم الکعبی، دبیرکل حرکة النجباء عراق، پیش از ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران، با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی از عراق در مبارزه با تروریسم گفت: دشمن بزرگی در مقابل ما قرار دارد و کشورهایی که حامی آن‌ها هستند نیز دولت‌های بزرگی هستند. این گروه‌ها هیچ ارتباطی با اسلام ندارند و آمریکا از طریق قطر، عربستان و ترکیه این گروه‌ها را هدایت می‌کند.

عربستان در باتلاق یمن گرفتار شده ایست

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق گفت: عربستان از ابتدای جنگ علیه یمن تاکنون هیچ نتیجه‌ای کسب نکرده و در باتلاق یمن گیر کرده است، پیش از آن هم کشورهای دیگری در این مخمصه گیر کرده بودند. امروز یمن در مسیر درستی گام برداشته اشت.

حجت الاسلام الکعبی در ادامه افزود: در سوریه آن‌ها روی شکست دمشق ظرف چند ماه حساب می‌کردند، اما چند سال است که سوریه با کمک برخی کشورها مقاومت می‌کند. همین باقی ماندن دولت سوریه، خود یک پیروزی بزرگی است.

فتوای مرجعیت توطئه آمریکا را خنثی کرد

  وی ادامه داد: در عراق هم این تصور را داشتند که نیروهای عراقی برای مبارزه با داعش کافی نیست و آنها نیازمند آمریکا خواهند بود، ولی به لطف خدا و با فتوای مرجعیت، نیروهای مردمی حشد الشعبی شکل گرفت که دستاوردهای زیادی به همراه داشت. برای همین می‌بینیم که بعد از پیروزی نیروهای داوطلب مردمی حشد الشعبی، کشورهای غربی با مزدوران‌شان که ما آنها را «داعشی‌های سیاسی» می‌نامیم به دنبال انحلال حشدالشعبی هستند.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق اضافه کرد: برای آزادی مناطق تحت تصرف تروریست‌ها به سال‌ها تلاش نیاز بود، اما حشدالشعبی توانسته است که طی این مدت پیروزی‌های بزرگی را به دست آورده و هم‌اکنون به دروازه های موصل رسیده است.

رابطه بین ترکیه و اسرائیل روشن است

وی در خصوص ورود نیروهای ترکیه به سوریه گفت: امروز رابطه بین ترکیه و اسرائیل روشن شده و اخوان المسمین در ترکیه نماینده کشورهای غربی هستند و اعتقاداتشان همان اعتقادات تکفیری‌ها در سوریه است و ارتباطاتشان با کشورهای غربی را همان ارتباطات تروریست‌ها با غربی‌ها می‌دانیم.

حجت الاسلام الکعبی افزود: ترکیه برنامه‌های توسعه‌ طلبانه در سر دارد و ورورد نیروهایش به جرابلس، یک اشغالگری است، همانند کاری که در موصل انجام شد. ترک‌ها با دخالت‌ در سوریه و عراق مرتکب اشتباه شده‌اند و قطعا جواب ما بعد از آزادی موصل دردناک است و این گروه‌ها را مورد هدف قرار می‌دهیم.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق در خصوص ورود احتمالی نیروهای آمریکایی به عراق و پایگاه «القیاره» گفت: از ابتدای اشغال عراق و تشکیل ائتلاف ضدداعش هیچ دستاوری ندیدیم، بلکه حضور آنها مانع دستاوردهای حشد الشعبی بوده است. ما چندین بار با دولت عراق صحبت کرده و اعلام کردیم که حضور نیروهای خارجی را نمی‌پذیریم، اما فشارهای شدید وارده از سوی داعشی‌های سیاسی و خود آمریکا باعث حضور آن‌ها در القیاره شده است. حتی خود آمریکایی‌ها وقتی با القاعده مبارزه می‌کردند، به اعتراف‌خودشان 90 درصد این شهر نابود شد، اما زمانی که حشد الشعبی وارد شد، خسارات وارد شده بیش از 20 درصد نبود. حشدالشعبی در عملیات‌های خود بسیار مراقب مردم و زیرساخت‌ها است.

داعشی های سیاسی

 وی افزود: داعشی‌های سیاسی در عراق با وجود آن که آمریکا فلوجه را نابود کرد، چیزی نگفتند اما حالا اعتراض می‌کنند، به عملیات‌ها اعتراض می‌کنند. نیروهای حشد الشعبی امروز این امکان را دارند که بدون کمک دیگران موصل را آزاد کنند.

دبیر کل حرکة النُجَباء عراق در خصوص نقش پنهانی «ثامر السبهان» سفیر عربستان در عراق گفت: حشد الشعبی از گروه‌های مقاومت مردمی تشکیل شده است، لذا رابطه خوبی بین آنها و آمریکا و اسرائیل و عربستان وجود ندارد. گروه های مقاومت توانستند به آمریکا ضربه بزنند. این کشورها برای کل منطقه برنامه دارند و انتظار داشتند که داعش برای مدت طولانی در منطقه باقی بماند، اما ایجاد حشد الشعبی و مقاومت در مقابل آن‌ها موجب شد که برای تضعیف حشد الشعبی تلاش کنند و این موضوع از طریق داعشی‌های سیاسی دنبال می‌شود. به همین دلیل صداهایی برای فروپاشی حشد بلند شده است.

نه آمریکا و نه هیچ کشور دیگری نمی‌تواند حشد الشعبی را از بین ببرد

حجت‌الاسلام الکعبی ادامه داد: سبهان یک شخصیت اطلاعاتی است و نه سیاسی و از ابتدا هم وجود او در عراق مطلوب نبود و تمام فعالیت های او در عراق امروز در جهت نادرستی است. کارهای اطلاعاتی او هیچ ارتباطی به فعالیت های دیپلماتیک ندارد. حضور او سودی برای عراق ندارد و کسانی که اطراف او هستند همان افرادی هستند که خواهان انحلال حشد الشعبی هستند.

وی در خصوص اینکه اوضاع منطقه به چه سمتی پیش می‌رود و چطور می‌توان در مقابل تحولات خبیثانه ایستاد، بیان کرد: افکار تکفیری که عقاید مخالف را بر نمی‌تابند هیچ ارتباطی با اسلام حقیقی ندارند. گروه‌های تکفیری به دنبال بد نام کردن اسلام هستند، باید اهداف این پروژه تکفیری را مشخص کنیم و روش نظامی روش اصلی برای مقابله با این تفکر نیست، بلکه مقدمه است و برای مبارزه با آن باید اسلام را از نو به آنها نشان داد که جز با وحدت اسلامی میسر نیست و این وحدت می تواند پیروزی را به دست آورد.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق با تاکید بر این که ملت های مسلمان باید به وحدت ایمان آورند تا بتوانند بر اندیشه تکفیری و حکومت های دست نشانده پیروز شوند، ابراز داشت: نیاز به یک انقلاب فکری داریم تا بتوانیم با اندیشه تکفیری مقابله کنیم.

به وجود سردار سلیمانی نیاز داریم

شیخ اکرم الکعبی درباره نقش سردار سلیمانی در وحدت مقاومت در عراق، گفت: حضور سردار سلیمانی به درخواست رسمی دولت عراق انجام گرفت. درخواست رسمی به ایران ارسال شده و ایشان در تمام عملیات ها حضور مستشاری داشتند و ما به وجود ایشان و همکارانشان نیاز داریم.

 دبیرکل حرکة النُجَباء عراق تصریح کرد: ما اعتقادی به مرزهای زمینی نداریم و اعتقادمان به مرزهای آسمانی است و سردار قاسم سلیمانی بخشی از جبهه مقاومت در تمام دنیاست.

وی افزود: در مقایسه حشد الشعبی و ائتلاف آمریکایی می‌توان به عملیات رمادی از سوی آنها و عملیات بیجی فلوجه و تکریت اشاره کرد که بعد از عملیات رمادی هیچ ساختمانی نبود تا پرچم عراق را بر آن برافرازیم و تا کنون آوارگان بازنگشته اند. اما در مقابل وقتی نیروهای حشد الشعبی وارد تکریت شدند، میزان تخریب کمتر از 20 درصد بود. خسارت غیر نظامی وجود نداشت و مردم دوباره به خانه هایشان بازگشتند و تمام زیرساخت ها سالم است و روند عادی زندگی ادامه دارد و در فلوجه نیز با آزادی هر محله مردم به خانه هایشان باز می‌گشتند. حشد الشعبی با خود زندگی می آورد، ولی ائتلاف نابودی زندگی را به همراه دارد.

حجت الاسلام اکعبی در خصوص آموزش حشد الشعبی توسط حزب الله لبنان گفت: روابط مستحکمی از ابتدای اشغال عراق وجود داشت و بسیاری از نیروهای ما به دست حزب الله آموزش دیده اند و امروز هم خدمات مشاوره ای می‌گیریم.

وی همچنین در خصوص تنش‌های سیاسی و استیضاح "خالد العبیدی" وزیر دفاع عراق و تاثیر آن بر عملیات موصل، اظهار داشت: ارزیابی ما نشان می‌دهد این برکناری هیچ تاثیری بر عملیات موصل نخواهد داشت. به این دلیل که هماهنگی کامل بین ارتش و پلیس و حشد وجود دارد و فدماندهان و اتاق عملیات پابرجاست.

جنگ روانی علیه حشد الشعبی

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق بیان کرد: جنگ روانی علیه حشد الشعبی از ابتدای مقاومت در مقابل داعش وجود داشته است و باید گفت که این موضوع اثر خود را بر عملیات ها گذاشته، اما هیچ تاثیری بر روحیه مقاومت نداشته است. پشتیبانی برخی سیاسیون از این جنگ روانی مانع بسیاری از عملیات ها شد که اگر نمی‌شد ما امروز شاهد آزادی عراق به طور کامل بودیم. رابطه اهل سنت و حشد الشعبی هم خوب است، چرا که از همه طوایف عراقی در حشد الشعبی حضور دارند از جمله سنی، مسیحی و شیعه.

حجت الاسلام الکعبی ادامه داد: یکی از نگرانی‌های دشمنان ارتباط اهل سنت با حشد الشعبی در غرب عراق است و به همین دلیل تلاش می‌کنند مانع این ارتباط شوند.

وی افزود: ما نمی‌پذیریم که بهای اشک های مادران عراقی و خونهای عراقی ها با تفاهمات سیاسی از بین برود. باید ضامن آزادی مقاومان باشیم، ولی اجازه ندهیم دزدها آزاد شوند.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق درخصوص روابط جنبش النجباء و جریان صدر، گفت: رابطه ما با جریان صدر بسیار خوب است. ما با گردان های السلام مشارکت خوبی داشته ایم که تحت فرماندهی مقتدی صدر هستند.

وی در خصوص الگوگیری مقاومت از اندیشه امام خمینی(ره) و نقش جنبش‌های اسلامی در آینده منطقه، ابراز داشت: امام خمینی(ره) صدها سال از نسل خود جلوتر بود و ما هم پیرو خط ایشان هستیم و شهیدان صدر هم به حرکت در مسیر امام(ره) افتخار داشتند.

الگوگیری از بسیج ایران

حجت الاسلام الکعبی در پاسخ به این سئوال که آیا حشد السعبی بعد از آزادی موصل باقی می‌ماند و این که چقدر از بسیج ایران الگو گرفته، گفت: دلیل پیروزی حشد الشعبی مبتنی بر الگویی بود که از بسیج مردمی در ایران گرفته بود. قانونی که حیدر العبادی برای حمایت از حشد صادر کرد، مثبت است، اما باید روح مقاومت حفظ شود، زیرا در غیر این صورت ممکن است تبدیل به یک جسم بی روح شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha