پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله احمد جنتی

حوزه/ رئیس مجلس خبرگان در دیدار دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق با تاکید بر پیروزی جبهه مقاومت، تصریح کرد: رهبری، دولت و ملت ایران اسلامی پشتیبان جبهه مقاومت هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله جنتی، امروز در دیدار حجت الاسلام شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجباء عراق، با اشاره به تجربه دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: در دوران جنگ تحمیلی، همه جهان به جنگ ما آمدند و همه درصدد کمک به رژیم بعث عراق بودند تا انقلاب اسلامی ایران را شکست بدهند، اما خداوند به کمک ما آمد و خدای متعال شما را هم کمک خواهد کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر پیروزی جریان مقاومت، گفت: من خوشحالم که شما روحیه قوی دارید، رزمندگان شما شبیه بسیجی‌های ما هستند و قطعاً پیروزی در نهایت از آن شما است، البته قطعا رسیدن به پیروزی زمان می‌برد و این امتحانی از جانب خداوند است.

دبیر شئرای نگهبان خاطرنشان کرد: خون شهدای شما، پشتیان تان است و از مقام معظم رهبری تا دولت و ملت ایران همه ما پشتیبان شما رزمندگان مقاومت هستیم و شما را از خودمان می‌دانیم. ما هر خدمتی که بتوانیم انجام بدهیم، دریغ نخواهیم کرد و راه شما، راه امام علی(ع) و راه امام حسین(ع) است.

تشریح اوضاع جنگ در سوریه

حجت الاسلام اکرم الکعبي، دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء نیز در این دیدار در خصوص محاصره شهر استراتژیک حلب سوریه، اظهار داشت: تروریست‌ها طی هفته‌های اخیر در داخل شهر حلب محاصره شدند، پس از این اتفاق بود که کشورهای عربستان، قطر و ترکیه برای شکست محاصره شهر حلب جلسه مشترکی را برگزار کردند.

وی ادامه داد: این کشورها به این نتیجه رسیدند که از طریق اشغال منطقه "الراموسه" محاصره شهر حلب را بشکنند، ولی ما دوباره خط محاصره را ترمیم کردیم و اکنون تروریست‌ها در شهر حلب در محاصره کامل قرار دارند و نمی‌توانند به این شهر وارد یا خارج شوند، چون ما منطقه راموسه را زیر آتش خودمان داریم.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در خصوص گروه‌های تروریستی فعال در سوریه گفت: گروه تکفیری جبهة النصرة سوریه تحت حمایت کامل کشور قطر قرار دارد و عربستان نیز از گروهک احرار الشام حمایت می‌کند. ما این اطلاعات را از بازجویی اسرای تروریست به دست آوریم، براساس همین اطلاعات بود که گفتیم در سوریه به رهبری امام خامنه‌ای با 140 کشور می‌جنگیم.

وی، حمایت ترکیه از گروه‌های تروریستی فعال در سوریه را عیان دانست و افزود: اکثر گروه‌های تروریستی در ترکیه مقر رسمی دارند و این گونه نیست که فعالیت این گروه‌ها پنهانی باشد، بلکه گروه‌های تروریستی حتی در شهر آنکارا پایتخت ترکیه هم مستقر هستند و این کشور همچنان بهترین مسیر برای ورود تروریست‌ها به داخل خاک سوریه است.

شیخ اکرم الکعبی با اشاره به وضعیت ناگوار شیعیان سوریه گفت: شهرهای فوعه و کفریا، دو شهر شیعه نشین در سوریه هستند که پیش از ناآرامی‌ها، 30 هزار تن از شیعیان این کشور در این شهرها زندگی می‌کردند، اما پس از شروع جنگ، هزاران نفر از شیعیان مهاجرت کردند و اکنون تنها 10 تا 15 هزار نفر در این شهرها زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: در جریان عملیات شکست محاصره شهرهای فوعه و کفریا، چندین تروریست خارجی عضو جبهة النصرة را اسیر کردیم که این افراد در جریان بازجویی گفتند مقامات عربستانی به آن‌ها گفته‌اند اگر محاصره شهرهای فوعه و کفریا آزاد شود، ایران بر ما پیروز می‌شود.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در پایان دیدار با رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: افتخار ما این است که ادامه دهنده راه امام خمینی(ره) هستیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha