چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام و المسلمین فرحانی ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ اگر از ظرفیت حوزه می خواهیم بهره ببریم، لازم است آموزش و پرورش در زمینه پایان نامه ها و تعیین موضوع ، سرمایه گذاری لازم را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم فرحانی، امروز در نشست مشترک ستاد همکاری های حوزه و  آموزش و پرورش که با موضوع«تعیین اولویت های آموزش و پرورش برای استفاده از ظرفیت های پایان نامه سطح 3 و 4 طلاب و با حضور حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ملکی مشاور وزیر آموزش و پرورش و دکتر عصاره، سرپرست پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش در این ستاد در قم برگزار شد با بیان اینکه عناوینی که برای پایان نامه ها پیشنهاد داده می شود، باید در کمیته های مدارک علمی حوزه تصویب شود، گفت: اول موضوع به عنوان پیشنهادی اولویتی ارائه می شود و تجربه نشان داده عناوین  پیشنهادی در مرحله اول به مرحله اقدام نمی رسد.

معاون آموزش و امور حوزهای علمیه افزود: اگر چارچوب حمایتی مشترکی از سوی ستاد  همکاری های حوزه و آموزش پرورش به کمیته پیشنهاد شود و در حقیقت ضمانت اجرایی پیدا کند در مصوب شدن عناوین می تواند، کارساز باشد.

 وی افزود: اگر از ظرفیت حوزه می خواهیم بهره ببریم، لازم است آموزش و پرورش در زمینه پایان نامه ها و تعیین موضوع سرمایه گذاری  لازم را انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی افزود: مسئله تعلیم و تربیت از جمله مطالبات رهبر انقلاب از حوزه  است، به همین دلیل حوزه وطیفه خود می داند در این امر ورود جدی کرده و در این عرصه اقدام به پژوهش و تولید آثاری که مفید جامعه و آموزش و پرورش است، انجام دهد.

وی ابراز داشت: در حوزه طرفیت های خوبی مانند کمیته فقه، کلام، فلسفه و معارف وجود دارد و زمانی آئین نامه حمایتی به تصویب برسد، توان این ظرفیت ها را برای تولید اثر و محتوای قابل استفاده در نظام آموزش و پرورش، بکار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی گفت: در حال حاضر حوزه در عرصه پایان نامه در دو سطح 3 و4 از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است و می تواند کمک شایانی به آموزش و پرورش انجام دهد.

خاطرنشان می شود:  در این جلسه مقرر شد، ابتدا چار چوب حمایتی تعریف شود و در مرحله بعد عناوین و موضوع برای ارائه پایان نامه سطح 3 و 4 طلاب که در جلسه مشترکی  بین نمایندگان دو نهاد حوزه و آموزش و پرورش به بحث و تبادل نظر گذاشته و در نهایت به تصویب برسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha