پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام باطنی حوزه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین باطنی با تاکید بر این که پرونده تحول حوزه در انجام یک یا چند فعالیت خلاصه نمی شود و همواره مفتوح است، گفت: امروز مسئولان حوزه‌ باید با هدف تشدید بنیان‌های انقلابی ماندن حوزه، در نظام‌های موجود به ویژه نظام آموزشی و تربیتی بازنگری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به مباحث مربوط به ضرورت تحول حوزه، گفت: یکی از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های اخیر از حوزه، بحث تحول همه جانبه و به روز ماندن حوزه های علمیه و دستگاه های حوزوی کشور است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان ادامه داد:  معظم له به طور جدی موضوع تحول  را یک ضرورت در حوزه های علمیه دانستند، لذا امروز بیش از هر زمان دیگری تحول در رویکردهای مختلف حوزه به شدت احساس می شود.

تشکیل کارگروه تحول

 وی افزود:  بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم تحول در حوزه، کارگروهی در حوزه اصفهان تشکیل شده و اقداماتی نیز صورت پذیرفته است، ولی این اقدامات باید عملیاتی بشود تا بتوان از آن بهره برداری نمود.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان خاطر نشان کرد، در حوزه ی علمیه  اصفهان نیز بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حرکت هایی ایجاد و سعی شده نظام تربیتی، آموزشی، تبلیغی، پژوهشی و  مدیریتی حوزه اصفهان به مدد استفاده از خرد جمعی فضلای حوزه اداره شود.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با اشاره به تحول در نظام آموزشی حوزه، اظهار داشت: با تشکیل شورای آموزشی در حوزه علمیه اصفهان سعی در ایجاد ساماندهی امور آموزش شده است و در این راستا جایگزینی بخشی از متون پایه های 1 تا4 و بخشی از متون پایه های 6 تا 10 در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه به بحث تحول در نظام پژوهشی حوزه اشاره داشت و گفت: در پژوهش، ما تقریبا از نقطه صفر شروع کردیم و امروز خوشبختانه در جایگاه خوبی قرار گرفته ایم، به طوری که عناوین پژوهشی جزئی از واحد های طلاب است و آنان در هر ترم ملزم به ارائه تحقیقات هستند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: در بخش نظام تربیتی نیز در حوزه تحولات خوبی صورت گرفته است، ولی باید با قوت بیشتر از توان فضلای حوزه در این راستا استفاده کنیم.

پرونده تحول همواره مفتوح است

حجت الاسلام والمسلمین باطنی بابیان اینکه پرونده تحول حوزه در انجام یک یا چند فعالیت خلاصه نمی شود و مفتوح است، افزود: حوزه باید همواره پویایی خود را حفظ کند و به سوی رشد و تعالی و تغییرات مثبت سوق داده شود.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: اقداماتی که امروز در حوزه در قالب طرح تحول صورت می پذیرد، ان شاء الله ثمراتش در آینده ظاهر خواهد شد و  نتایج آن را نسل های آینده خواهند دید.

اهتمام ویژه به موضوع "حوزه انقلابی"

وی به موضوع مهم حوزه انقلابی پرداخت و گفت: پس از این که این مطلب در دستور کار حوزه قرار گرفت، شورای مدیران حوزه علمیه اصفهان به این موضوع به طور ویژه ورود کرد و پنج نفر از مدیران در قالب دبیرخانه حوزه انقلابی مامور شدند و در این مقوله با قوت کار کنند، تا خروجی خوبی در این زمینه صورت پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی یادآور شد: امروز مسئولان حوزه‌های علمیه و مدیران ارشد باید با هدف تشدید بنیان‌های انقلابی ماندن حوزه در نظام‌های موجود به ویژه نظام آموزشی و تربیتی حوزه علمیه بازنگری کنند .

دخالت دستگاه های متعدد در عرصه تبلیغ!!

وی همچنین یکی از آسیب ها را حضور و دخالت دستگاه های متعدد در عرصه تبلیغ دانست و گفت: در امر تبلیغ باید در هر مرحله اعم از تشکیل پرونده، ساماندهی مبلغین، تبادل اطلاعات و تربیت مبلغ زبان دان برای اعزام به خارج از کشور در راستای هم باشد.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: تربیت طلاب مبلغ سطح 2 با تخصص تبلیغ از اهداف آموزشی حوزه علمیه اصفهان است که کلید آن زده شده است.

انتهای پیام ۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha