پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتابخانه دیجیتال نرم افزار زمزم

حوزه/ از مجموعه «کتابخانه دیجیتال نرم افزار زمزم» با حضور رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) و معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، مهندس مصطفی امیری در مراسم رونمایی از مجموعه «کتابخانه دیجیتال نرم افزار زمزم» که در پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) در قم برگزار شد با بیان اینکه بیش از30 سال از تأسیس پژوهشگاه می گذرد و تا کنون در زمینه علوم اسلامی فعالیت و تحقیقات خوبی صورت گرفته است گفت: امروز شاهد رونمایی از مجموعه نرم افزاری با عنوان زمزم هستیم که نتیجه 30 سال فعالیت تحقیقاتی محققان و پژوهشگران این پژوهشگاه است.

 معاون پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با بیان اینکه برای تولید محتوای این نرم افزار، محققانی از دو پژوهشکده الهیات و اجتماعی حضور داشتند، ابراز داشت: این مجموعه در سه عنوان قرآن، اخلاق و اجتماعی است و نسخه اصلی آن که به صورت پکیج کامل است به صورت دی وی دی(dvd) در 24 آبان رونمایی می شود.

وی قابلیت چاپ متن کتاب، نشانه گذاری در متن، حاشیه نویسی، مدیریت حاشیه ها، نمایش پاورقی و دسترسی آسان به متن از جمله قابلیت این نرم افزار عنوان کرد و بیان داشت: در سال جاری شاهد رونمایی از 14 نرم افزار دیگر که حامل و برخط هم جزء آنها است خواهیم بود

معاون پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) ابراز داشت: در گذشته ­دو نرم افزار با نام کتابخانه زمزم هدایت درمحورآموزشی کتابخانه ای با دارا بودن حدود600 مجلد وکتابخانه زمزم یک با محور مطالعاتی حدود270 کتاب مجلد در موضوعات مختلف در سال 90  از سوی این پژوهشگاه منتشرشده است.  

وی گفت: امروز هم شاهد رونمایی از نرم افزار زمزم دو،  درحوزه مطالعات که حدود  500 جلد کتاب است، خواهیم بود. این ها نرم افزار های مختلفی  هستند که به صورت موضوعی قرار است در20 موضوع منتشر شود، باقی نرم افزارها در 24 آبان و  25 آذر منتشر می شوند.

امیری با بیان اینکه مزیت این مجموعه نرم افزارها از لحاظ محتوا و تولید فنی است، افزود:  نسخه تحت وب این پژوهشگاه که با عنوان کتابخانه دیجیتال زمزم است و در آن همه آثار پزوهشگاه در زمینه مطالعات اسلامی قرار دارد تا پایان سال منتشر می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha