جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام آیت عباسیان- مدیرکل اوقاف کرمانشاه

حوزه/ حجت الاسلام عباسیان، قرآن را بُرنده ترین سلاح مسلمانان در برابر دشمنان اسلام و وهابیت خواند و گفت: امروز قرآن مایه وحدت و همبستگی مسلمانان جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام آیت عباسیان، امروز در مراسم افتتاحیه سی و نهمین مرحله استانی مسابقات قرآن کریم که در مجتمع فرهنگی بعثت کرمانشاه برگزار شد با بیان این که قرآن بزرگترین سلاح مسلمانان در برابر دشمنان اسلام و وهابیت است، ابراز داشت: امروز وهابیت و تروریست های تکفیری به دنبال اسلام هراسی و جدایی ملت ها از قرآن کریم هستند، لذا قرآن کریم به عنوان معجزه رسول اکرم (ص) می تواند نجات بخش بشریت باشد.

حجت الاسلام عباسیان تصریح کرد: دشمنان اسلام با شبهه افکنی و ایجاد تفرقه و همچنین تحریف در آیات قرآن، درصدد اختلاف و دو دستگی میان شیعه و اهل سنت هستند تا به دنیا چهره ای خشن از اسلام ناب محمدی نشان دهند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه کرمانشاه یادآور شد: مسلمانان باید دغدغه ترویج قرآن را داشته باشند، چرا که قرآن کریم سرمایه ارزشمند و تمام نشدنی است و اگر بتوانند این گوهر گرانبها را به درستی به دنیا معرفی کنند، قطعأ زمینه های گرایش ملت ها را به دین اسلام افزایش می دهند.

وی با بیان اینکه دستورات قرآنی باید سرلوحه زندگی مسلمانان ها باشد، اظهار داشت: قرآن گره گشای مشکلات و التیام بخش دردهای مؤمنان است؛ لذا امید است که بتوانیم به درستی از آیات نوربخش این کتاب مقدس بهره ببریم.

حجت الاسلام عباسیان با بیان اینکه دشمن از شیرینی و حلاوت قرآن به شدت می ترسد، ابراز داشت: امروز قرآن مایه وحدت و همبستگی مسلمانان جهان است، لذا دشمنان از این یکرنگی و عامل وحدت می ترسند و با تحریف قرآن و تفرقه افکنی میان مسلمانان، درصدد دستیابی به اهداف شوم خود می باشند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: قرآن کریم مایه آرامش مسلمانان است، دشمنان اسلام به دنبال حذف این آرامش و قدرت از مسلمانان هستند، اسلام ناب محمدی دین زیبایی است و از حلاوت خاصی برخوردار است و بدین سبب هر روزه بسیاری از مردم جهان به دین اسلام گرایش می یابند.

وی تصریح کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی و قرآنی و تبیین معارف این کتاب مقدس، عامل اصلی مقابله با دشمنان و رمز موفقیت و اتحاد مسلمانان است.

حجت الاسلام عباسیان همچنین از راهیابی 208 نخبه قرآنی به مسابقات استانی خبر داد و گفت: خوشبختانه 208 قاری و حافظ قرآن کریم پس از برگزاری یک دوره مسابقات شهرستانی موفق به حضور در مسابقات استانی در رشته های حفظ، قرائت، دعا خوانی و اذان شدند.

مدیر کل اواقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در پایان گفت: تمهیدات لازم برای برپایی و برگزاری کلاس های تخصصی در رشته های قرائت و حفظ قرآن کریم اندیشیده شده، تا با نخبه پروری علاوه بر استفاده از ظرفیت بومی در مراسمات استانی بتوانیم سهی نیز در مسابقات بین المللی داشته باشیم.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha