پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مریم حسن پور

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه استان یزد از اجرای طرح تشکیل قرار گاه فرهنگی «قرآن، نماز، سبک زندگی اسلامی و خانواده» در مدارس علمیه استان خبر داد.

مریم حسن پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد با اعلام این خبر اظهار کرد: در ابتدای این طرح لازم است کار گرو ه های تخصصی- شورایی و راهبردی با حضور شخصیت ها و مسئولین استانی از جمله امام جمعه مرکز استان،  استاندار و مدیران سازمانها و ادارات مرتبط فرهنگی تشکیل شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: در این شورا با تصویب تدابیر لازم برای نیازهای فرهنگی استان و سیاست ها و برنامه مناسب، در قرار گاه ها با حضور مبلغین حوزوی اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون فراخوان طرح قرارگاه فرهنگی به مدارس علمیه استان یزد ابلاغ شده است افزود: در این طرح مدیران، اساتید و کادر علمی آموزشی مدارس علمیه نسبت به معرفی طلاب و مبلغان مستعد و دارای فن بیان در این طرح اقدام خواهند کرد.

حسن پور با اشاره به اینکه در این طرح که برای سال تحصیلی آینده با آموزش خواهران مبلغ در برنامه ها و گفتمان های مشاوره ای نهادهای فرهنگی برگزار خواهد شد بیان کرد: مبلغان حوزوی با انتقال فرهنگ  ناب اسلامی به جامعه بانوان می توانند درترویج سبک زندگی به شیوه اسلامی و کاهش آسیب های اجتماعی تأثیر گذار باشند.

وی، مشاوره چهره به چهره، آموزش قرآن، برگزاری کارگاه های آموزشی همسر داری و فرزند پروری، راه های تقویت بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد را از مهمترین برنامه های حضور مبلغان در بین بانوان جامعه برشمرد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن گفت:امروز دشمنان اسلام با خصومت تمام سعی در براندازی نهاد خانواده اسلامی دارند.

حسن پور، خانواده ها را به هوشیاری در برابر نقشه دشمنان فراخواند و تصریح کرد: رعایت اخلاق اسلامی در تحکیم بنیان و انتقال فرهنگ اسلامی به نسل بعد نقش اساسی دارد.

انتهای پیام / ص

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha