جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 392452
۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
تصاویر/اعزام مبلغین جهادی به روستاهای محروم استان خوزستان

حوزه/ در قالب طرح تابستانه "هادیان شهر"، مبلغان و مشاوران متخصص دینی به مناطق و محله های مختلف شهری اصفهان اعزام شدند.

حجت الاسلام محمد مهدی حق شناس در گفتگو با خبرنگار «حوزه»  در اصفهان، با اشاره به ضرورت توجه روحانیون به مسائل اجتماعی شهر، بیان داشت: تابستان امسال طرح "هادیان شهر" بصورت آزمایشی در 7 منطقه از مناطق پانزده گانه شهری اصفهان اجرا شد، ایران طرح پس از شناسایی مناطق آسیب پذیر و بررسی آسیب خاص مناطق به اجرا در آمد.

مسئول طرح اجرای "هادیان شهر" ادامه داد: به همت واحد تبلیغ و آموزشهای کاربردی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان، این طرح در سال های گذشته در مناطق اطراف اصفهان انجام می گرفت، اما امسال در شهر اصفهان به اجرا در آمد، زینبیه و دارک، حصه، منطقه هفتم، قائمیه و منطقه امیر المومنین ، مرداویج و خاقانی محله هایی بودن که طرح هادیان در آنها اجرا شد.

وی عنوان کرد:  به هر محله نسبت به آسیب های شناسایی شده، طلاب متخصص اعزام می شوند، در هر محل یک سرگروه به همراه 10 زیر مجموعه از طلاب و روحانیون برادر و خانم تحت عنوان مشاوران مذهبی مستقر شده و مشغول به خدمت شدند.

حجت الاسلام حق شناس در خصوص فعالیت انجام شده در محلات گفت: گروه های اعزامی اقدام به فعال نمودن مساجد، مراکز فرهنگی ، کانون ها و پایگاه های بسیج نموده و فعالیت خود را در آن مراکز و با نام همان مراکز ادامه می دهند، از جمله فعالیت هایی که تا کنون انجام گرفته، در منطقه پرواز در خیابان برج مرداویج نمایشگاهی برپا شد که مشاوره کودک، مشاوره خانواده و پاسخ گویی به مسائل شرعی از جمله آنها بود.

 وی ابراز کرد: در منطقه خاقانی در امام زاده محمد (ع) و مسجد موسی ابن جعفر(ع) اصفهان بحث فرقه های انحرافی کار شد، در محله امیر المومنین فرهنگسرایی فعال شد و در شبهای جمعه مشاوره مذهبی برای خواهران و برادران بر پا شد، در منطقه 7شهر اصفهان نیز روحانیون در  پارک ها فعال شدند، در تمامی مناطق یاد شده کلاس های تابستانی نیز با محوریت دینی برگزار گردید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha