پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جواد علیه السلام

حوزه/ مراسم شهادت نهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، حضرت امام جواد(ع) با حضور آیت الله دستغیب در حرم مطهر شاهچراغ(ع) شیراز برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، همزمان با ایام شهادت نهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، ویژه برنامه‌های شهادت حضرت جوادالائمه(ع) فرزند بزرگوار حضرت علی بن موسی الرضا(ع) روز پنجشنبه 11 شهریور ماه در شبستان حضرت امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) در شیراز برگزار می‌شود.

در این مراسم سوگواری، حجت‌الاسلام حسینی قمی، استاد حوزه علمیه قم و مبلغ فعال دینی، پیرامون موضوعات سبک زندگی امام جواد(ع) و ویژگی‌های شخصیتی حضرت به ایراد سخن می‌پردازد و در ادامه مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به عزاداری و مرثیه سرایی می‌پردازند.

شرکت در این مراسم عزاداری و سوگواری امام نهم ویژه عموم زائران و مجاوران بارگاه منور احمدی و محمدی بوده و حاضران ضمن عرض تسلیت این مصیبت عظمی به محضر حضرت احمد بن موسی الکاظم(ع) می‌توانند از برنامه‌های تدارک دیده این ایام بهره‌مند شوند.

گفتنی است، امام نهم شيعيان حضرت جواد (ع ) در سال 195هجري در مدينه چشم به جهان گشود و در روز ۲۸ محرم در ماه ذی قعده سال ۲۲۰ق در بغداد به شهادت رسید روز و ماه شهادت این امام همام ، در برخی منابع پنجم یا ششم ذیحجه و در برخی دیگر آخر ذیقعده آمده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha