چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
راهپیمایی گسترده مردم الخلیل در اعتراض به مصادره پیکر شهدای فلسطینی

حوزه/ خانواده‌های شهدا در بیانیه‌ای از مردم فلسطین خواستند تا با حضور در خیابان‌ها، خشم‌شان را به عدم بازگرداندن پیکر فرزندان شهیدی که جان خودشان را برای مبارزه با نیروهای اشغالگر اسرائیلی از دست داده‌اند، نشان دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از qudsdays.com، هزاران فلسطینی با شرکت در تظاهرات ضدصهیونیستی در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری خواستار بازگرداندن پیکر شهدای فلسطینی کشته شده به دست نظامیان اسرائیلی شدند که در این راهپیمایی ده‌ها تن از مردم الخلیل زخمی و مجروح شدند.

تظاهرکنندگان خشمگین خواستار بازگرداندن پیکر 11 شهید فلسطینی شدند. خانواده‌های شهدا در بیانیه‌ای  از مردم فلسطین خواستند تا با حضور در خیابان‌ها، خشم و اعتراض‌شان را به عدم بازگرداندن پیکر فرزندان شهید فلسطینی که جان خودشان را برای مبارزه با نیروهای اشغالگر اسرائیلی از دست داده‌اند، نشان دهند.

مسئولین فلسطینی اعلام کردند که  مقامات اسرائیلی هم‌اکنون حداقل پیکر 16 شهید فلسطینی را در اختیار دارند. به گفته هلال احمر فلسطین نیز نیروهای اسرائیلی حداقل 143 فلسطینی را در تظاهرات‌های سرتاسر کرانه باختری زخمی و مجروح کرده‌اند.

عیسی عمرو، هماهنگ کننده جوانان علیه شهرک‌سازی که یک گروه فعال حقوق بشر در الخلیل می‌باشد در این باره گفت: من در طول عمرم چنین تظاهراتی در الخلیل ندیده بودم. در حالی که هنوز هیچ درگیری میان جوانان فلسطینی و سربازان رخ نداده بود اما نیروهای اشغالگر اسرائیلی اقدام به شلیک گلوله‌های مرگبار، گاز اشک آور، گلوله‌های پلاستیکی و نارنجک‌های بی‌حس کننده کردند. سربازان اسرائیلی حداقل 10 تظاهرکننده را با شلیک گلوله مجروح کرده و ده‌ها تن  دیگر را دستگیر کردند که مدافعان حقوق بشر و کارکنان حقوق بشر از جمله آنان بودند. خانواده شهدا راهپیمایی را هدایت کرده و همه مردم از زنان و کودکان گرفته تا جوانان، مردان و پیرمردان، افراد مذهبی و غیرمذهبی در این تظاهرات حضور داشتند.

ماه گذشته حملات اسرائیل به مسجد الاقصی راهپیمایی مردم علیه رژیم اشغالگر قدس در سرتاسر فلسطین و کرانه باختری از جمله شرق بیت المقدس و نوار غزه را سبب شده است.

از آغاز این ماه تاکنون نیروهای اسرائیلی و شهرک‌نشینان صهیونیست حداقل 63 فلسطینی را با شلیک گلوله به شهادت رسانده‌اند که تظاهرکنندگان غیرمسلح، رهگذران و افراد مشکوک به حمله کننده، در میان کشته شدگان هستند. 9 نظامی اسرائیلی نیز در حملات چاقو فلسطینیان و حوادث تیراندازی به هلاکت رسیده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha