جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله موسوی جزایری ، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

حوزه/ آیت‌الله موسوی جزایری بابیان این‌که مسئولان به انقلاب و مردم بدهکارند، گفت: اقتصاد مقاومتی به‌مثابه یک رمز است که پس از رمزگشایی، به دریای از طرح‌ها، برنامه‌ها، راه کارها، پروژه‌ها و ایده‌های مختلف که زیرمجموعه آن هستند، دست خواهیم یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در دیدار با بیژن زنگنه، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، بابیان این‌که خوزستان با مشکلات جدی مواجه است، اظهار داشت: بیکاری، مردم خوزستان را بسیار آزرده و این وضعیت اقتصادی و بیکاری رو افزون، می‌تواند دیر یا زود به انقلاب اسلامی آسیب وارد کند.

امام‌جمعه اهواز، بابیان این‌که بیکاری مختص مردم خوزستان نیست، تصریح کرد: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به این مسأله واقف بوده و به همین دلیل نیز در سال‌های اخیر بر اقتصاد مقاومتی به‌عنوان راه‌حل این مشکل، همواره تأکید ورزیده‌اند.

*اقتصاد مقاومتی رمز حل مشکلات اقتصادی کشور است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر توجه ویژه به ابعاد و گستردگی "اقتصاد مقاومتی"، گفت: اقتصاد مقاومتی به‌مثابه یک رمز است که پس از رمزگشایی، به دریای از طرح‌ها، برنامه‌ها، راهکارها، پروژه‌ها و ایده‌های مختلف که زیرمجموعه آن هستند، دست خواهیم یافت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خوزستان، با اشاره به همفکری‌های صورت گرفته با استانداری خوزستان، پیرامون حل معضل بیکاری، اذعان داشت: پس از جلساتی با آقای استاندار، به راهکارهایی برای ایجاد اشتغال همچون فعالیت تولید واحدهای صنعتی تعطیل‌شده و اجرای کامل طرح 550 هزار هکتاری دست پیدا کردیم و إن شاءالله با عملیاتی شدن آنها، گرهی از مشکلات اقتصادی مردم حل و بخشی از معضل بیکاری رفع خواهد شد.

*رفع بیکاری با پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به جوانان

آیت‌الله موسوی جزایری، با اشاره به گستردگی مسأله بیکاری و ضرورت ریشه‌کنی آن از راه‌های گوناگون، تصریح کرد: در این زمینه می‌توان فعالیت‌هایی که با سرمایه‌های 20 تا 30 میلیون تومانی که با سود مختصر از طریق قرض‌الحسنه‌ها ارائه می‌شوند، به مقابله با بیکاری برخاست.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، ضمن ابراز نارضایتی از عدم پرداخت تسهیلات کمتر از 18 درصد، گفت: متأسفانه بانک مرکزی تسهیلات کمتر از 18 درصد را ارائه نمی‌دهد؛ به همین دلیل باید از بنگاه‌ها کمک گرفت تا با ارائه یارانه بتوانیم سودهای بانکی را به 4 تا 5 درصد کاهش دهیم.

امام‌جمعه اهواز، با اشاره به الگو گیری دولت و بنگاه‌های خصوصی از طرح کمیته امداد، بیان داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) به شغل و حرفه‌هایی که با هزینه‌های مالی بسیار کم در روستاها راه‌اندازی می‌شوند، بهای بسیار خوبی می‌دهد و از آنان حمایت می‌کند که خوشبختانه نتیجه و ثمربخش نیز بوده است.

*ارتقاء دانش فنی و کاربردی سازی علوم، یکی از راه‌های مؤثر در کاهش معضل بیکاری است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ارتقاء سطح دانش فنی جوانان را دیگر عامل کاهش بیکاری در شهرها برشمرد و اضافه کرد: متأسفانه نداشتن تخصص فنی از جمله علل بیکاری جوانان محسوب می‌شود که دراین‌باره نیازمند راه‌اندازی مجتمع‌های آموزشی ویژه جونان هستیم.

آیت‌الله موسوی جزایری، بابیان این‌که تحصیلات دانشگاهی صرفاً برای رونق تجاری، کاربردی نیست و باید علوم کاربردی سازی شوند، تصریح کرد: داشتن مدرک دانشگاهی کفایت نمی‌کند، درحالی‌که یادگیری حرفه و ورود به صحنه کار نیز بسیار ضروری است و امروزه کشور به نیرو کار فنی نیاز دارد.

*مسئولان به کشور و مردم بدهکارند

وی در پایان با اشاره به اینکه مسئولان بدهکار مردم هستند، اظهار داشت: مردم ایران هم در سال‌های قبل و هم پس از پیروزی انقلاب، نشان دادند که می‌توان با تکیه بر توانایی‌های خود در برخورد با مشکلات پیروزی می‌شوند؛ ولی هم‌اینک این مسئولان هستند که باید با شناسایی نقاط قوت و توانایی‌های بالقوه مردم، معضل بیکاری را ریشه‌کن کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha