جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس و مسئولان دانشگاه ادیان و مذاهب با آیت الله العظمی صافی

حوزه/ دانشگاه ادیان و مذاهب با رویکردی حوزوی عهده دار معرفی عالمانه اسلام بر اساس تفکر اهل بیت عصمت و طهارت(علیهاالسلام) به جهانیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب همراه هیئتی از مدیران و معاونین دانشکده های این دانشگاه در دیدار با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، اظهارداشت: دانشگاه ادیان و مذاهب در سال 73 با هدف تحقیق، پژوهشی و تحلیل ادیان و مذاهب برای نخستین بار در کشور تاسیس شد.
وی افزود: با توجه به اینکه جهل شناخت از ادیان و فرق اسلامی دوطرفه است و ما نیز همانند دیگر افراد کشورهای دیگر از ادیان و فرق موجود بی اطلاع بودیم در ابتکاری موفق اقدام به پرورش و تربیت طلابی نمودیم که امروز اساتید کلیدی ما در دانشگاه ادیان می باشند و پس از 10 سال در سال 1383شروع به پذیرش دانش پژوه در مقاطع کارشناسی ارشد تا سال 90 و از سال 90 به بعد در مقطع دکترا پذیرش  کردیم.
حجت الاسلام و المسلمین نواب ادامه داد: الحمدلله با توجه به اینکه در این دانشگاه به صورت عمیق و تخصصی بر روی مکاتب و ادیان الهی بحث و بررسی قرار می گیرد خوشبختانه تا کنون حتی یک مورد لغزش را شاهد نبوده ایم و گزارشی اعلام نشده که این رشته ها و دروس باعث انحراف و لغزش کسی شده است.
استاد حوزه علمیه با اهدای دو کتاب «اندیشه منجی موعود در ادیان» و «منجی موعود در آیین بودا» به حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی اظهارداشت: خوشبختانه در زمینه چاپ و تالیف کتب با موضوع ادیان الهی و فرق اسلامی موفق به چاپ 300  عنوان شده ایم.
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه برای آموزش بهتر و کیفیت بالا از اساتید خارجی به صورت میهمان دعوت کرده ایم گفت: با توجه به تعاملات دانشاگه ادیان ومذاهب با سایر دانشگاه های جهان سالانه میزان هیئت های علمی و فرهنگی متعددی در دانشگاه هستیم بطوریکه طی چهار سال گذشته 290 هیئت علمی، فرهنگی و سیاسی خارجی از دانشگاه بازدید کرده اند.
وی با اشاره به اینکه 85درصد دانش پژوهان دانشگاه حوزویان هستند، افزود: برگزاری دوره های شعیه شناسی مشترک با حضور اساتید دانشگاه های دنیا از برنامه های دیگر این دانشگاه می باشد.
انتهای پیام  313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha