جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: امروز حوزه به سمت تحول و نوآوری در حرکت است و نباید به همین مقدار بسنده کنیم، بلکه باید به برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری بیشتر تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، شب گذشته در همایش "موسس صالح" نکوداشت آیت الله محمد صالح برغانی قزوینی(ره) معروف به شهید ثالث که در مدرسه علمیه صالحیه قزوین برگزار شد به قدمت این مدرسه تاریخی اشاره کرد و گفت: خوشحال هستیم که این مدرسه قدیمی و بی نظیر میزبان طلاب و روحانیون و فرهیختگان قرارگرفته و چه بسا زمانی بود که این مدرسه مخروبه ای بیش نبود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به جایگا ه علمی و معنوی مدرسه صالحیه، بیان داشت: قزوین، شهر با ریشه فرهنگ دینی و اسلامی که از حوزه های علمیه برخاسته می باشد و مدرسه صالحیه و موسس عالیقدرآن، آیت الله محمد صالح برغانی قزوینی نقش مهمی در فرهنگ دینی مردم این استان ایفا کرده اند و امروز طلاب مدارس علمیه  دراین  مکان ارزشمند مشغول فراگیری دروس حوزوی می باشند.

وی به حضور شخصیت های تاثیرگذار در این مدرسه وهمچنین نقش مهم  آیت الله برغانی اشاره و اظهارکرد: در عظمت این مدرسه همین بس که به عنوان بزرگترین مدرسه فلسفی و اصولی قرن 13 در مقابل انحرافات فکری بزرگ چون اخباری گری و شیخیه نقش آفرینی نموده و افرادی چون سید جمال الدین اسدآبادی، میرزا کوچک خان جنگلی، سید اشرف الدین حسینی و شهید ثالث و بالغ بر 30 شهید دفاع مقدس در این مکان برخاسته اند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین به تحول در حوزه استان اشاره و عنوان داشت: خوشبختانه امروز حوزه قزوین به سمت تحول و نوآوری در حرکت است و نباید به همین مقدار بسنده کنیم، بلکه باید به برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری بیشتر تلاش کنیم.

امام جمعه قزوین در پایان با اشاره به دیدگاه های رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان یک فقیه اسلام شناس از افق دیدی بسیار وسیعی برخوردارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین همچنین از دست اندرکاران برگزاری همایش "موسس صالح" قدردانی کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha