چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
امام جواد علیه الاسلام

حوزه/ انسان، علم را از فلز به فلز منتقل می ‌کند. آیا خدا نمی ‌تواند علم را از انسان به انسان منتقل کند؟ این را من برای امام زمان (علیه ‌السلام) گفته ‌ام. برای امام جواد (علیه ‌السلام) هم همین طور است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به این پرسش که: چطور ممکن است بعضی از امامان در کودکی به امامت برسند؟، پاسخ دادند:

بعضی از امامان ما در کودکی امام شدند. یکی از آن ‌ها امام جواد(علیه ‌السلام) بود، یکی هم امام زمان(علیه ‌السلام) است و سؤال این است که آیا بچه می ‌تواند امام بشود، یا نه؟

* اولاً: فلش کامپیوتر جواب امامت امام زمان(علیه ‌السلام) است. فلش، یک سانت در یک سانت است. حالا بچۀ سه ساله، وجود کاملی است. در حالی که این فلش یک سانت در یک سانت است.

* دوم اینکه فلز است. عقل و شعور هم که ندارد. همین فلش کامپیوتر وصل به یک کامپیوتر که شد، در فاصلۀ چند لحظه صدهزار صفحۀ کاغذ از اون فلز به این فلز منتقل می ‌شود. این را چه کسی ساخته است؟ انسان! یعنی بشر چیزی ساخت که در چند لحظه صدهزار صفحه از آن فلز به این فلز، از آن جماد، به این جماد منتقل می ‌شود.

وقتی انسان می ‌تواند یک چنین کاری بکند، خدای انسان نمی ‌تواند علم امیرالمؤمنین(علیه ‌السلام) را به یک بچۀ سه ساله منتقل کند؟

انسان، علم را از فلز به فلز منتقل می ‌کند. آیا خدا نمی ‌تواند علم را از انسان به انسان منتقل کند؟ این را من برای امام زمان(علیه ‌السلام) گفته ‌ام. برای امام جواد (علیه ‌السلام) هم همین طور است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha