جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار شورای عالی حوزه با آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حوزه باید استقلال خود را حفظ کند؛ البته نه به معنای استقلال از نظام اسلامی و ولایی، چون این نظام جزء حوزه و فرزند آن و برخاسته از فرهنگ و عقیده دینی ماست و نگهداری آن لازم و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار مدیر و اعضای شورای عالی حوزه های علمیه که در دفتر این مرجع تقلیدبرگزار شد، ضمن تجلیل از جایگاه شورای عالی به عنوان اداره کنندگان حوزه علمیه نکات مهمی را  متذکر شدند.

ایشان  توجه به اخلاص و معنویت در همه سطوح، فقیه پروری و شناخت استعداد های طلاب را مورد توجه قراردادند و افزودند: طبقه بندی طلاب به معنای تربیت متخصص در علوم حوزوی صورت بگیرد چرا که این کار  در حوزه درسی امام صادق علیه السلام و هم علمای ما اتفاق افتاده است.

 این مرجع تقلید دوری ازمدرک گرایی در حوزه در عین مراقبت برتحصیل طلاب  تاکید کردند و گفتند: باید تلاش کرد که طلاب از جنبه های مختلف فقیه کامل بشوند.

معظم له  جلوگیری از موسسات موازی کار،تشکیل اتاق فکر و استفاده از نخبگان برای رصد مسائل سیاسی و فرهنگی در جامعه و پاسخگويي به شبهاتی که از طرف دشمن القاء می شود را از دیگر موضوعاتی برشمردند که مسئولان حوزه باید به آنها توجه بیشتر کنند و بیان داشتند:  داشتن یک مجله مخصوص برای این امر ضروری است.

حضرت آیت الله نوری همدانی، عدم تمرکز در حوزه قم و هجرت طلاب به شهرها و اظهار نگرانی از کمبود فقها در شهرها و خالی بودن بسیاری از مساجد از روحانی و عالم  را از دیگر دغدغه های خود بیان کردند و گفتند: باید درس اخلاق در حوزه علمیه  تقویت و بطور جدی و منظم انجام شود  و بیان اخلاقیاتی که از بیان پیامبر اکرم صلي الله علیه و آله و ائمه معصومین علیهم السلام و سیره علما است از سوی اساتید برای طلاب بیان شود.

ایشان بر حفظ استقلال حوزه تاکید کردند و افزودند: حوزه باید استقلال  خود را حفظ کند؛ البته نه به معنای استقلال از نظام اسلامی و ولایی، چون این نظام جزء حوزه و فرزند  آن و برخاسته از فرهنگ و عقیده دینی ماست و نگهداری آن لازم و ضروری است.

معظم له تصریح کردند: استقلال حوزه به معنای وابسته نبودن به دولتها ست، بر این اساس، حوزه پیوسته باید دولتها را امر به معروف و نهی از منکر کند و تذکر داشته باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که طلاب  باید به مسائل روز آگاه باشند و خود را به روز کنند گفتند: طلبه ای که می خواهد در جامعه تاثیر گزار باشد، نباید نسبت به مسائل کشور و جهان به خصوص جهان اسلام بی تفاوت باشد.

ایشان بر انقلابی بودن و نگه داشتن حوزه  انقلابی تاکید فراوان کردند و بیان داشتند: هیچگاه نباید انقلاب تضعيف شود، چون معتقدیم این انقلاب مقدمه ظهور امام زمان عجل الله است.

این مرجع تقلید در پایان برای اعضای شورای عالی حوزه علمیه آرزوی موفقیت کردند.

خاطرنشان می شود:  در ابتدای این دیدار، آیت الله استادی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه  گزارشی از برنامه های این شورا برای تقویت  حوزه های علمیه در سطوح مختلف ارائه کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    با سلام جناب حجت الاسلام همدانی اینحقیر شهروند ایرانی ومسلمان ومذهب جعفری اهل ایران وایرانی هستم جناب همدانی از شما وکل همکیشان شما خواهشمندیم والتماس میکتم وبحق شهدای کربلا قسمتان میدهم اجازه دهید در روستاها ودهاتهای کوچک وجاهای دور دست نشانی ویا مسلمان شیعهای در این اب وخاک باقی بماند تا بلکه انها بعد از ما کافران ودشمنان اسلام وقران وائمه اطهار ع بلکه از اسلام واقعی بخصوص از ائمه اطهار ع وشیعه چیزی باقی بماند تا بعد نصلی را بتوانند دوباره بعد از چندین صد سال باقی باشد چون این اسلام وقران ومذهب را شما وکل مجتهدین وروحانیت شیعی و امت شیعی امروز ایران بطور یقین نابود کردید کافیست حداقل برای گلوی بریده علی اصغر اما حسین ع رحم کنید ودیگر مبلغی مسلمان کمونیستی پوتین را نفرستید تا اگر هزار نفری شیعه واقعی باقی مانده بمانند خواهشمندیم بس است حرامها را حلال کردن کشتن 10 ساله دختران شیعه را برای شهوت رانی بس است