جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار رئیس سازمان صدا و سیما با ایت الله نوری همدانی

حوزه/ صدا و سیما برای یک گروه خاصی نیست، برای کل ملت ایران است؛ جلوی برخی از تبلیغات باید گرفته شود چون ارزش کار را پایین می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار عبدالعلی علی عسکری رئیس رسانه ملی  با اشاره به نقش حوزه و علما در کشور، نظام را زاییده فکر حوزه دانستند و افزودند: ما در صدا وسیما نقشی برای نشان دادن اهمیت و تأثیر نقش حوزه نمی‌بینیم، این یکی از نواقص است، همانگونه که تبلیغاتی برای جوایز و اقشار گوناگون صورت می گیرد باید به حوزه نیز توجه شود.

ایشان با تأکید بر ضرورت انعکاس فعالیت ها و نظرات حوزه علمیه اظهار داشتند: توجه به حوزه‌های علمیه آنچنان که لازم است مشاهده نمی شود از این رو باید تلاش بیشتری در این راستا صورت گیرد.

معظم له با اشاره به غول رسانه ای استکبار در تبلیغات علیه جمهوری اسلامی ادامه دادند: بسیاری از مطالبی که دشمنان در شبکه ها و رسانه ها مطرح می کنند پاسخ داده نمی شود، باید به آنها باید جواب بدهیم، نباید  فکر کنیم که اگر  کوتاه بیاییم آنها نسبت به ما نرمش نشان دهند، هرچه ما کوتاه بیاییم آنها بیشتر سعی می‌کنند ما را زیر سلطه نگه‌دارند، این است که ما باید با قدرت به میدان بیاییم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که رسانه های دشمن  شبانه روز علیه ایران و انقلاب دروغ پراکنی کرده و تهمت می زنند، ابراز داشتند: ما هم باید در برابر اینها جوابگو باشیم، تهمت‌ها و دروغ‌هایی مطرح می شود که فصلی باید برای پاسخگویی به تبلیغات سوء آن‌ها در نظر گرفته شود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم  با انتقاد از کش دادن مسأله عفاف و حجاب عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که ما می‌بینیم که چند سال است که مطرح می شود مسأله عفاف و حجاب مطرح است که نباید اینقدر کش پیدا کند، یک مطلب مسلم اسلامی و انقلابی نباید انقدر کش پیدا کند.

این مرجع تقلید با اشاره به سؤالات مکرر مردم درباره حکم دیرکردهای بانکی خاطرنشان کردند: برای ما می‌نویسند که حکم دیکرد چیست، ما می‌گوییم حرام است؛ اما در بانک ها وجود دارد، صداوسیما باید با دلیل و برهان و با استفاده از افرادی که موجه و با سواد هستند مسائل را برای مردم بیان کنند، دنیای امروز اسلام را نشناخته است؛ نظام اسلام صداقت، امانت و توجه به مردم است.

ایشان با اشاره به ادعاهای بی اساس دشمنان مبنی بر دخالت ایران در امور کشورهای اسلامی اضافه کردند: به ما می‌گویند چرا در امور کشورهای دیگر دخالت کرده و در مورد بحرین و یمن صحبت می‌کنید، آن ها باید بدانند که در اسلام مرز جغرافیایی مطرح نیست و ما طرفدار مستضعفین هستیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که رییس صداوسیما باید با قوت و قدرت به میدان بیاید، گفتند: صدا و سیما برای یک گروه خاصی نیست، برای کل ملت ایران است، همه اقشار از شما انتظار دارند؛ جلوی برخی  از تبلیغات باید گرفته شود چون ارزش کار را پایین می‌آورد.

ایشان افزودند: ما به عنوان یک طلبه از طلاب حوزه علمیه قم در ما در خدمت شما هستیم، حوزه علمیه قم یک مرکز بسیار بزرگ و تأثیرگذار است که باید مهم شمرده شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت های رادیو معارف اظهار داشتند: از آنجایی که رادیو معارف از طرف حوزه علمیه قم مسائل و مطالبی را بیان می کند یک صدایی است که در کل جهان علاقه‌مندان فراوانی دارد، این رادیو قبلا زیر سیطره مجموعه شما بود، اما آن را زیر مجموعه قم قرار داده و به آن تنزل دادند، نوشته ای به بنده دادند که این کار سبب کاهش قدرت و عظمت رادیو معارف شده است، سعی کنید این را دوباره برگردانید .

ایشان با بیان این که نظام جمهوری اسلامی دنباله نظام انبیای الهی است، ادامه داد: شاید از لحاظ تجهیزات مادی ما کمبود داشته باشیم ولی از نظر تجهیزات معنوی خیلی قوی هستیم؛ الان ما ولایت فقیه را با این دید می‌نگریم، رهبر معظم انقلاب با این دیدگاه به مسائل می‌نگرند؛ این نظام جزء دین و مذهب مردم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha