شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ در نمازهای جمعه لبنان تاکید شد:آیا این عاقلانه است که بزرگترین منبر اسلامی در جهان بزرگترین مشکلات مسلمانان عصر حاضر را که همان اسرائیل و تکفیر است مورد توجه قرار ندهد؟ این منبر (منبر مکه) که زمانی لرزه بر بدن دشمنان اسلام می انداخت اکنون به منبری تبدیل شده که قلوب دشمنان را شاد می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» خطبای جمعه لبنان خواستار تشکیل جلسه از سوی رهبران اسلامی برای یافتن راه حل سیاسی شدند تا خونریزی یمن،‌سوریه و عراق متوقف شود و اجازه ندهند دشمن صهیونیستی حاکمیت کشور های اسلامی را نقض کند. هم چنین تاکید شد: منبر شهر مکه و مدینه که همیشه وحدت بخش مسلمین بود، تبدیل به منبری برای فتنه انگیزی و تفرقه افکنی و اجرای توطئه های دشمنان شده است.

آیت الله قبلان: تروریسم رهآورد استعمار است و با آموزه های دینی منافات دارد

آیت الله عبد الامیر قبلان نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه تاکید کرد: رهبران عرب و مسلمین به ایمان خود رجوع کنند و آن را تجدید کنند تا مورد رضایت خداوند قرار گیرند و از تمام منکرات و ستم و اعمال نادرست دوری بجویند؛ چرا که ما نیازمند التزام، همبستگی و همکاری هستیم تا متحد باشیم و در یک صف قرار گیریم و باید به آموزه ها و میراث دینی خود رجوع کنیم تا تا مسائل خود را به بهترین شکل و به دور از کشتار و جنایت حل و فصل کنیم. باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم و از تفرقه انگیزی بپرهیزیم و به مواضع امام موسی صدر که به خطر تروریسم با دو جنبه صهیونیستی و تکفیری آن به عنوان دشمن اول انسان هشدار داده بود، توجه کنیم.

وی افزود: تروریسم رهآورد استعمار است و با دین و آموزه های آن منافات دارد؛ به همین خاطر همگی خواستار همبستگی در معرکه مبارزه با تروریسم و ریشه کن سازی منابع و مکتب های فکری آن هستند. در همین راستا رهبران مسلمین باید به گفتگو بنشینند و مشورت کنند تا راه حل های سیاسی را بیابند که خونریزی سوریه، یمن و عراق متوقف سازد و تروریسم تکفیری را محاصره کند و اجازه ندهد دشمن صهیونیستی حاکیمت کشورهایمان را نقض و اقدام به تخریب و فتنه انگیزی کند.

آیت الله قبلان تصریح کرد: همگی باید برای یاری ملت بحرین دست دراز کنند و مقامات بحرینی را از سرکوب ملت صلح جو و حق باز دارد.

شیخ حبلی: مکه به منبر فتنه انگیزی و تفرقه افکنی تبدیل شده است

شیخ صهیب حبلی روحانی اهل سنت در خطبه نماز جمعه در شهر صیدا تاکید کرد: منبر شهر مکه و مدینه که همیشه وحدت بخش مسلمین بود، تبدیل به منبری برای فتنه انگیزی و تفرقه افکنی و اجرای توطئه های دشمنان شده است. وی اشاره کرد: اگر به تاریخ پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت و اصحاب ایشان رجوع کنیم می بینیم که جهانیان را به حرکت وا می داشتند و به واسطه منبر مسجد نبوی امور مسلمین را مورد توجه قرار می دادند اما اکنون رژیم آل سعود از این منبر علیه جهان اسلام سوء استفاده می کند.

شیخ صهیب این سوال را مطرح کرد که آیا این عاقلانه است که بزرگترین منبر اسلامی در جهان بزرگترین مشکلات مسلمانان عصر حاضر را که همان اسرائیل و تکفیر است مورد توجه قرار ندهد؟ وی در پاسخ به این سوال گفت: این برای این است که کسی که بر این منبر تکیه می زند همان کسی است که از تکفیر و اسرائیل حمایت می کند و نمی خواهد که این دو از بین بروند.

وی افزود: این منبر که زمانی لرزه بر بدن دشمنان اسلام می انداخت اکنون به منبری تبدیل شده که قلوب دشمنان را شاد می کند.

سید فضل الله: پر واضح است که هیچ امیدی به یافتن راه حل برای بحران های سیاسی این کشور نیست

حجت الاسلام سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه در بیروت تاکید کرد: هیچ امیدی به راه حل ها برای بحران های سیاسی لبنان نیست و گروه های سیاسی هرکدام بر مواضع خود پافشاری می کنند و آماده نیستند برای رسیدن به راه حل از موضع خود کوتاه بیایند یا زمینه را برای تغییرات ناگهانی منطقه آماده کنند.

سید فضل الله اشاره کرد: اگر اوضاع به همین نحو ادامه پیدا کند، کشمکش سیاسی به اوج خود خواهد رسید و هر گروهی تلاش می کند تا موضع خود را تحمیل کند و یگان های مردمی خود را بسیج کند.

آیت الله نابلسی: بحران لبنان رو به گسترش و پیچیدگی است

آیت الله شیخ عفیف نابلسی هم در خطبه نماز جمعه در شهر صیدا لبنان تاکید کرد: بعد از مشکلاتی که بر سر راه ریاست جمهوری قرار گرت و تعدادی از نهادهای دولتی تعطیل شدند، هیچ عذری برای کسی باقی نمانده است.

وی این سوال را مطرح کرد که آیا این هزینه های سنگین ادامه دار است یا اینکه موانع بر سر راه سیاستمداران کنار خواهد رفت تا وارد صلح همگانی شوند. ما نیازمند صلح در روابط سیاسی و توافق های سیاسی هستیم تا استقرار عمومی حاصل شود و از بحران های رو به گسترش خارج شویم.

شیخ نابلسی تاکید کرد: کشور نیازمند انسان های عاقل و هوشمند است تا بحران های سیاسی و قانون اساسی حل شود اما این انتظار طولانی حاصلی ندارد  و همچون توپ برفی است که در حال بزرگ شدن است و همگی را نابود می کند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha