پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
برگزاری ششمین اجلاس بین‌المللی سرمایه‌گذاری خرد اسلامی در کنیا

حوزه/ شرکت کنندگان از ۳۵ کشور مختلف در نشست سرمایه‌گذاری خرد اسلامی حضور بهم می‌رسانند که در آن موضوعاتی چون سرمایه گذاری خرد اسلامی، توسعه روستایی، میکروتکافل، اعتبار روستایی، اصول شرع اسلامی و غیره تحت پوشش قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، ششمین همایش بین‌المللی سرمایه گذاری خرد اسلامی در روزهای 8-9 نوامبر 2016 (۱۸ و ۱۹ آبان امسال) به منظور بحث و بررسی درباره استراتژی‌های فراگیری مالی نوآورانه در نایروبی پایتخت کنیا برگزار می‌شود و هدف از برگزاری این گردهمایی ایجاد مسیر درستی برای فقرزدایی در جوامع است.

محمد زبیر مغول مدیر اجرایی دفتر الهدا (مرکز امور اقتصادی و بانکداری الهدا) در این باره گفت: این نشست به منظور ارزیابی استراتژی‌های موثر و جدیدی براساس شرع اسلامی به منظور کاهش فقر و ایجاد ثبات اقتصادی برگزار می‌شود. فقر یکی از مشکلات شایع دنیای امروز به شمار می‌رود، اما مسئله نگران کننده‌تر این است که بیشترین مناطق فقیر در کره زمین در کشورهای اسلامی قرار داشته و این مسئله باید به عنوان دستور کار شماره 1 شمول مالی درنظر گرفته شود. طبق آخرین آمارگیری‌ها، 45% جمعیت فقیر دنیا در کشورهای مسلمان سکونت داشته و افزایش نرخ فقر در این کشورها نگران کننده است.

او در ادامه گفت: به منظور فقرزدایی در کشورهای اسلامی، نیاز به بسترهای مناسبی با در نظر گرفتن ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی کشورها است و احتمالا تنها راه ممکن برای رسیدن به ریشه‌کنی فقر از طریق سرمایه گذاری خرد اسلامی است. هدف ما در اینجا جمع آوری سهامداران زیر یک پرچم و یافتن راه حلی برای مشکلاتی مالی و ایجاد پشتیبانی قدرتمند از صنعت سرمایه گذاری خرد اسلامی رو به افزایش می‌باشد.

انتظار می‌رود شرکت کنندگان از 35 کشور مختلف در این نشست حضور داشته باشند که موضوعات متنوعی چون سرمایه گذاری خرد اسلامی، فراگیری مالی؛ توسعه روستایی، استفاده از آی.تی در سرمایه ‌گذاری خرد، میکروتکافل، اعتبار روستایی، مشکلات و راه‌حل‌های مربوط به مشاغل کوچک، اصول شرع اسلامی و توسعه اقتصادی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

دکتر امجد ثاقب مدیر اجرایی دفتر اخوت (کاهش فقر و توسعه اجتماعی) در کنیا، که در برگزاری این گردهمایی همکاری دارد، نیز گفت: هدف اصلی ما از برگزاری این همایش، ایجاد توسعه رفاه اجتماعی و جستجوی بهترین شیوه ها برای فقرزدایی در سطح جهانی است.

او با بیان اینکه دفتر اخوت از طریق قرض الحسنه اسلامی به طور موفقیت آمیزی قادر به توزیع کمک‌های مالی میلیاردی برای 1 میلیون و 232 هزار و 586 خانواده نیازمند بوده است، انجمن اخوت را یک الگوی مناسب سیستم سرمایه‌گذاری خرد به منظور ایجاد رفاه اسلامی دانست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha