سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
 توکل بر خدا

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین هاشمی خطاب به طلاب جدید الورود افزود: راه طلبگی را قدر بدانید و در مسیر اهل بیت (ع) و در نصرت دین خدا جز اعتماد و توکل به خدا هیچ قصد و نیت دنیوی را مد نظر نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی، در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در جمع طلاب این حوزه با بیان اینکه خداوند در آیات گوناگون نصرت خود را به بندگانش وعده داده است،گفت: این یاری دادن در نصرت خدا شرایطی دارد و خدا بی جهت به کسی توفیقی نمی دهد و بی جهت به هر انسانی عنایت خاصی نمی کند.

تولیت مدرسه علمیه قائم چیذر افزود: یکی از شرایط مورد عنایت خواست خداوند قرار گرفتن این است که شما به عنوان یک طلبه دین خدا را یاری کنید تا در نتیجه خدا هم یاری کننده شما در همه امور باشد.

وی با بیان اینکه انسان در مقابل خدا فقر محض است اظهار داشت: عبد یعنی همه وجودش از آن خداست، اگر خدا با او بود همه چیز با اوست و اگر خدا با او نبود هیچ چیزی با او نخواهد بود، بنابراین اگر انسان همه توجهش به خداوند باشد خدا آنچنان عزتی به او می دهد که هیچ احدی نمی تواند آن مقام رفیع او را خوار و ذلیل کند.

استاد حوزه علمیه تهران ادامه داد: به شما جوانان و طلاب عزیز توصیه می کنم کارهای و اعمالتان خالص برای خدا باشد و در همان هدفی که ائمه داشتند و در همان راه اهل بیت(ع) حرکت کنید و با جان و دل در خدمت دین خدا باشیم تا خداوند شما را یاری کند و شما را در این راهی که هستید ثابت قدم و استوار نگه دارد.

وی با بیان اینکه طلبه به یاری خدا نیاز دارد افزود: یک طلبه وقتی برای خدا سر کلاس درس حاضر شد، به خاطر خدا به مباحثه دورس اهتمام داشت، برای خدا و به خاطر یاری دین خدا از متامع دنیا چشم پوشید ، به خاطر خدا سحرها از خواب شیرین دل می کند و به مناجات با خدا روی می آورد آنگاه این طلبه قطعا مشمول رحمت و عنایت خاص خدا قرار خواهد گرفت

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی، در پایان با بیان اینکه اساس طلبگی اعتماد و توکل به خدا استاظهار داشت: وقتی طلبه ای عبد خدا شد یعنی غیر خدا از دل او بیرون است از این رو به همه طلاب توصیه اکید دارم راه طلبگی را قدر بدانند و در مسیر اهل بیت (ع) و در نصرت دین خدا جز این دو هدف هیچ قصد و نیت دنیوی را مد نظر نداشته باشند.

313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha