جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام خدری مدیر حوزه بوشهر

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: طلبه ای نیاز داریم که درس بخواند، تهذیب داشته و در همه عرصه ها از جمله فرهنگی و سیاسی فعال باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه پیامبر اعظم(ص) خورموج گفت: روحانی و طلبه حجت و نماینده از طرف امام زمان(عج) مسئولیت بسیار سنگینی دارد؛ کسی که با عنوان حجت الاسلام خطاب می شود بدین معناست که مردم سوالات امور دنی و مذهبی خود را از وی می پرسند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه حوزه های علمیه خیرات و برکات زیادی برای جامعه داشته است ابراز داشت: روحانیت آنقدر در بین مردم بوده اند که شاید همین دلیل باعث شده تا یک سرای ناهنجاری های اجتماعی آنچنان دیده نشوند.

وی افزود: اگر زمانی روحانیت نباشد آن وقت است مشکلات نمود بیشتری پیدا می کند و خود را نشان می دهد.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه مسئولان اجرایی در دولت ها در کمک به حوزه باید اهتمام بیشتری داشته باشند اظهار داشت: همچنان که مراکز آموزشی در آموزش و پرورش و دانشگاه تاثیرگذار هستند قطعاً این تاثیرگذاری در حوزه های علمیه بیشتر است؛ باید حوزه علمیه توسط دولت دیده شود و به آنها کمک شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه خدمات حوزه علمیه نیازمند یاری مسئولان است گفت: تامین روحانی توسط حوزه های علمیه بدون داشتن امکانات میسر نیست و لازم است مسئولان کمک، و امکانات لازم را برای حوزه علمیه فراهم کنند؛ مسئولان بدانند که باید خدمتگزار حوزه باشند تا حوزه نیز بتواند نیاز آنها را برطرف کند.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته قدر حوزه های علمیه دانسته نشده است، افزود: در قبال 37 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی آنچنان به حوزه کمک نشده است و امروز این نیاز محسوس است.

حجت الاسلام خدری گفت: قطعاً هر حوزه در هر شهرستان که باشد برکاتش شامل آن شهرستان خواهد شد.

وی از طراحی سطح یک جدید حوزه خبر داد و گفت: در این طراحی نگاه به سمتی است که طلاب در حوزه همه جا نگر باشند و طلبه ای در تراز حوزه انقلابی که مد نظر مقام معظم رهبری است تربیت شود؛ ما طلبه ای نمی خواهیم که فقط به فکر درس و تحصیل باشد بلکه طلبه ای نیاز داریم که درس بخواند، تهذیب داشته باشد و در همه عرصه ها از جمله فرهنگی و سیاسی فعال باشد.

وی افزود: حوزه های علمیه مهد انقلاب بوده است و در حال حاضر هم بایستی به همان طور بماند و مؤلفه های انقلابی را در خود تقویت کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha