پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علی غفاری / مدیر حوزه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندران گفت: تمدن بین الملل اسلامی جزء با ارتقاء شاخصه ها به خصوص شاخص های فرهنگی محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام علی غفاری مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در نشست "هم اندیشی طرح خانواده موفق" در مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) ساری که با حضور حجت الاسلامو المسلمین محمد صادق پیشنمازی مؤسس این مدرسه علمیه، مهندس مهدی عبوری شهردار ساری و برخی از مسئولین شهری و حوزوی برگزار گردید، بیان کرد: تمدن بین الملل اسلامی  جزء با ارتقاء شاخصها به خصوص شاخصهای فرهنگی محقق نخواهد شد.

وی افزود: یک از مشکلات اساسی در فعالیتهای فرهنگی، بی اعتمادی بین نهادهای مربوطه است که جهت ارتقاء شاخصه های فرهنگی و ایجاد تحولات اساسی در این بخش، باید تمام نهادهای فرهنگی صادقانه در کنار هم قرار گرفته و بین فرصتها و اعتبارات موجود هم افزائی ایجاد شده و اعتماد صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران اعلام کرد: با توجه به ناتوی فرهنگی دشمن دیگر حاشیه امنی برای خانواده ها وجود ندارد، لذا باید تمام نهادها و عناصر توسعه فرهنگ دینی در کنار هم قرار گرفته و بر علیه فعالیتهای شبانه روزی دشمن به خصوص در زمینه فضای سایبری و شبکه های اجتماعی کار کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حوزه علمیه خواهران با قدمت 20 ساله دارای 170 هزار طلبه در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در سطح کشور می باشد که  تعداد طلاب درحال تحصیل و فارغ التحصیل حوزه علمیه خواهران مازندران بیش از 4 هزار نفر می باشد

حجت الاسلام غفاری خاطر نشان کرد: حوزه علمیه خواهران مازندران دارای 21 مدرسه علمیه می باشد که این تعداد، جوابگوی علاقمندان به تحصیل در مدارس علمیه خواهران استان نمی باشد؛ لذا هرسال تعداد زیادی از متقاضیان از تحصیل در این نهاد مقدس محروم می مانند. امیدواریم با همکاری مسئولین استانی و شهرستانها، شاهد افزایش کیفی و کمی مدارس علمیه خواهران در مازندران باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha