جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام  مجتبی ذوالنور

حوزه/ نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مشوقان فعالیت های قرآنی باید زمینه و بستری که دل های سالم و پاک پیرامون آن هستند سرسفره قرآن ارتزاق کنند را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور با اشاره اینکه تعابیر متعددی درباره قرآن کریم از زبان قرآن و اهل  بیت (ع) وجود دارد، اظهار داشت: قرآن نور و در حیات مادی بشر موثر است چرا که اگر نور نباشد رویش و حیات وجود ندارد و در جایی دیگر قرآن را نور هدایت تعبیر کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاریکی و ضلالت در زندگی انسان با نور قرآن از بین می رود افزود: در برخی روایات و آیات نیز قرآن حیات قلوب و معنوی تعبیر شده، از همین رو برگزاری محافل ترویج قرآنی که نسل جوان را به سمت سرچشمه حیات هدایت می کند باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه مشوقان فعالیت های قرآنی باید زمینه و بستری که دل های سالم و پاک پیرامون آن هستند سرسفره قرآن ارتزاق کنند را فراهم کنند خاطرنشان کرد:  هر چه از فرهنگ قرآنی و آموزه های آن فاصله بگیریم به همان میزان از حیات معنوی هستی دور می شویم.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور با اشاره به اینکه فعالیت های قرآنی در حیات معنوی جامعه موثر است تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآنی نسل جوان را در متن زندگی و جامعه امیدوار می کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی  برگزاری سی ونهم دوره مسابقات قرآن در قم به همت اداره کل اوقاف وامور خیریه را مورد توجه قرار داده وبا  تاکید براینکه مسئولان و متولیان امر فرهنگ باید اهتمام بیشتری در امر برگزاری مسابقات قرآنی داشته باشند عنوان کرد: این مسابقات زمینه گرایش نسل جوان به سمت قرآن می شود و فرهنگ قرآنی و آموزه های قرآنی را در جامعه ترویج می کند، از همین رو هر چه جامعه به این فرهنگ نزدیک تر  شود تکامل و تعالی بیشتری می یابد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha