سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام عباس ابراهیمی معاون فرهنگی مسجد جمکران

حوزه/ امروز دشمنان با همه توان خود هجمه های گسترده فرهنگی را در کشور به راه انداخته اند و عرضه و انتشار قرآن با برگزاری مسابقات قرآنی بهترین اقدام در برابر این تهاجمات فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام عباس ابراهیمی با اشاره به برگزاری سی ونهم دوره مسابقات ملی قرآن کریم  به همت اداره کل اوقاف وامور خیریه استان قم با تاکید براینکه برنامه های قرآنی بهترین اقدام در برابر تهاجم فرهنگی است اظهار داشت: اکنون که به برکت انقلاب اسلامی فضای انس با قرآن و عترت، در کشور گسترده شده و در محـافل و مجامع، قرائت ، حفظ، تفسیر قرآن و معارف اهل بیت رونق یافته است یکی از شایسته ترین اقدامات فرهنگی برای ارتقاء معرفتی، بینشی  و معنوی نسل جوان  و نوجوان برگزاری برنامه های قرآن و حدیث است که خوشبختانه در اوقاف قم به این مسئله توجه ویژه ای شده وجای تقدیر دارد.

 معاون فرهنگی مسجد جمکران با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی سبب تشدید علایق مخاطبان برای تکاپو در معارف بیکران قرآن و روایات می شود افزود: این مسئله توانایی برگرفتن قطرات آب حیات از دریای فیاض معارف ثقلین به فرد می بخشد.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم که به منظور ایجاد انگیزه و ترویج فرهنگ تلاوت و تدبر در قرآن کریم بین عموم مخاطبان در فضای مناسب و سالم رقابتی برگزار می گردد  بهترین اقدام در برابر تهاجم فرهنگی است و از موقعیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است. 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه همه ساله شاهد افزایش حضور کمی و کیفی نسل جوان و نوجوانان در چنین مسابقاتی هستیم عنوان کرد: از همین رو مسئولیت متولیان و خادمان عرصه قرانی بسیار خطیر و جدی است.

معاون فرهنگی مسجد جمکران با اشاره به  محورهای مهم در زمینه انجام فعالیت های قرآنی برای متولیان و خادمان خاطرنشان کرد: مسجد محوری به عنوان رکن اصلی فعالیت های قرآنی، بهبود کیفی برنامههای موجود در موازات توسعه کمی، تعامل مطلوب و استفاده از تجربیات مفید مراکز قرآن و عترت  مردمی و بهره گیری حداکثری از توان آنها و الگوسازی و تلاش برای پدیدآوردن مدلی مناسب برای فعالیتهای فرهنگی قرآنی در سطح ملی و فرا ملی از جمله این محورها است.

به گفته وی، تأکید بر برنامهریزی برای عموم مخاطبان، بکارگیری از فناوریها و روشهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی، بهره گیری از زبان تأثیر گذار هنر و تنوع بخشی در قالبها و فرمتها اجرای مسابقات، پرهیز از مصرف گرایی و نگاه استفاده بهینه از امكانات و تداوم ارتباط با شرکت کنندگان و ایجاد بانک جامع اطلاعاتی نیز از دیگر محورهایی است که باید در دستور  کار متولیان امر قرآن در جامعه باشد.

انتهای پیام   313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha